Za opinią Marii Kluk:
W ikonografii nowożytnego malarstwa europejskiego postać kobiety trzymająca kotwicę stanowiła alegorię jednej z cnót kardynalnych – Nadziei. Klejnoty, które ją zdobią, perły, miały podwójne znaczenie: mogły symbolizować cnotę czystości, jednak w innych przypadkach oznaczały przywarę próżności. W tym kontekście niewątpliwie niosą to pierwsze znaczenie.
Obraz powstał w prowincjonalnym warsztacie artysty środkowoeuropejskiego (Śląsk, Czechy, Austria, Pn. Włochy), przypuszczalnie według graficznego pierwowzoru.

47
Malarz nieokreślony, XVII w.

ALEGORIA NADZIEI

Olej, płótno dublowane (w XVIII w.); 74 x 66 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Za opinią Marii Kluk:
W ikonografii nowożytnego malarstwa europejskiego postać kobiety trzymająca kotwicę stanowiła alegorię jednej z cnót kardynalnych – Nadziei. Klejnoty, które ją zdobią, perły, miały podwójne znaczenie: mogły symbolizować cnotę czystości, jednak w innych przypadkach oznaczały przywarę próżności. W tym kontekście niewątpliwie niosą to pierwsze znaczenie.
Obraz powstał w prowincjonalnym warsztacie artysty środkowoeuropejskiego (Śląsk, Czechy, Austria, Pn. Włochy), przypuszczalnie według graficznego pierwowzoru.