Alchemik był jednym z ulubionych tematów malarstwa rodzajowego XVII w. Dawał możliwość pokazania wnętrza licznymi tajemniczymi przedmiotami. Postać samego alchemika jest zwykle (jak tutaj) starym, uczonym głupcem, zagubionym w książkach i daremnych (choć bez wątpienia drogich) eksperymentach jak próby uzyskania kamienia filozoficznego czy transmutacji ołowiu w złoto. Teniers kilkakrotnie wracał do tego tematu, przedstawiając alchemika studiujące księgi lub wykonującego doświadczenia.

072
ALCHEMIK W PRACOWNI, XIX w.

wg Davida Teniersa mł.
Olej, płótno dublowane; 65 x 81 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Alchemik był jednym z ulubionych tematów malarstwa rodzajowego XVII w. Dawał możliwość pokazania wnętrza licznymi tajemniczymi przedmiotami. Postać samego alchemika jest zwykle (jak tutaj) starym, uczonym głupcem, zagubionym w książkach i daremnych (choć bez wątpienia drogich) eksperymentach jak próby uzyskania kamienia filozoficznego czy transmutacji ołowiu w złoto. Teniers kilkakrotnie wracał do tego tematu, przedstawiając alchemika studiujące księgi lub wykonującego doświadczenia.