w oprawie drewnianej, obłożonej pąsowym (wytartym i spłowiałym) pluszem, zamykanej metalową, niklowaną klamrą; na okładce aplikowane srebrzone, ażurowe nakładki cynowe, z motywami rokokowymi; kart 15 + 2, trzy pierwsze karty ozdobione kolorowym drukiem z pejzażami i ukwieconymi gałązkami; w wycięte do fotografii okienka włożone 66 zdjęć formatu gabinetowego i wizytowego; większość z nich to ujęcia portretowe, rzadziej grupowe, z końca XIX i początku XX wieku; przeważają fotografie z Krakowa (m. in. atelier "B. Henner", "Juliusz Mien", "Szymon Balicer", "Bizański", "A. Szubert", "M.A. Olma", "Kuczyński i Gürtler"), a także z Wiednia ("Hugo Tögel", "Felix");
drewno, plusz, cyna miedziowana i złocona, metal niklowany, karton, papier, druk; 29,5 x 23 x 7,5 cm.
Kraków, XIX/XX w.
w oprawie drewnianej, obłożonej pąsowym (wytartym i spłowiałym) pluszem, zamykanej metalową, niklowaną klamrą; na okładce aplikowane srebrzone, ażurowe nakładki cynowe, z motywami rokokowymi; kart 15 + 2, trzy pierwsze karty ozdobione kolorowym drukiem z pejzażami i ukwieconymi gałązkami; w wycięte do fotografii okienka włożone 66 zdjęć formatu gabinetowego i wizytowego; większość z nich to ujęcia portretowe, rzadziej grupowe, z końca XIX i początku XX wieku; przeważają fotografie z Krakowa (m. in. atelier "B. Henner", "Juliusz Mien", "Szymon Balicer", "Bizański", "A. Szubert", "M.A. Olma", "Kuczyński i Gürtler"), a także z Wiednia ("Hugo Tögel", "Felix");