Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi.
Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.
NIMFA, XIX/XX w.
brąz odlewany, cyzelowany, złocony
wys. figury 55,8 cm, wys. całkowita 70,5 cm
sygn. na podstawie; stan zachowania: przetarte złocenie
Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi.
Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.