Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi.
Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.

42
ALBERT ERNEST CARRIER-BELLEUSE (Anizy-le-Château, Aisne 1824 – Sévres 1887), wg.

NIMFA, XIX/XX w.
brąz odlewany, cyzelowany, złocony
wys. figury 55,8 cm, wys. całkowita 70,5 cm
sygn. na podstawie; stan zachowania: przetarte złocenie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Współcześni cenili styl Carrier-Belleuse’a, łączący pozbawiony ornamentyki realizm z neobarokową żywiołowością i rokokową elegancją, niepoddający się panującemu neoklasycyzmowi.
Salonowe brązy Carrier-Belleuse’a należały do najwyżej cenionych figur w czasach, kiedy brązownictwo przeżywało swój rozkwit, zaś moda na brązy objęła całą Europę. Do dziś rzeźby sygnowane jego nazwiskiem są wysoko cenione przez kolekcjonerów.