Najprawdopodobniej są to pejzaże alpejskie, powstałe w okresie pobytu artysty w Monachium lub Szwajcarii w latach 1862-66.
Pochodził z rodziny artystów. Studiował malarstwo w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Wł. Łuszczkiewicza, od którego przejął "starożytnicze" zainteresowania dawnymi zabytkami Krakowa i tematami historycznymi w obrazach. Naukę kontynuował w Monachium, gdzie studiował u H. Anschütza i Moritza Schwindla oraz u Franza Adama i Theodora Horschelta. Przyjaźnił się z J. I. Kraszewskim, który często służył mu radą w wyborze tematów obrazów i dopomógł w wydaniu opracowanego przez Eljasza Ilustrowanego Przewodnika do Tatr, Pienin i Szczawnic (1870). Malował olejno i akwarelą - widoki zabytków Krakowa i większe kompozycje o tematach historycznych. Osobnym, wielkim działem jego twórczości są prace malarskie, rysunkowe i graficzne związane z Tatrami - krajobrazy, panoramy, studia rodzajowe, portrety i mapy, które dziś, obok walorów artystycznych, stanowią cenny materiał dokumentalny. Niezwykle zasłużony dla Tatr i Zakopanego, był jednym z założycieli Towarzystwa Tatrzańskiego, a także autorem szeregu prac o Tatrach, dawnej historii i kulturze.

9
Walery ELJASZ-RADZIKOWSKI (1841-1905)

AKWARELA DWUSTRONNA - PEJZAŻE GÓRSKIE

Akwarela, papier;
16 x 23,3 cm w świetle oprawy
Sygnowane: recto p.d.: WE | verso p.d.: W. Eljasz

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Najprawdopodobniej są to pejzaże alpejskie, powstałe w okresie pobytu artysty w Monachium lub Szwajcarii w latach 1862-66.
Pochodził z rodziny artystów. Studiował malarstwo w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Wł. Łuszczkiewicza, od którego przejął "starożytnicze" zainteresowania dawnymi zabytkami Krakowa i tematami historycznymi w obrazach. Naukę kontynuował w Monachium, gdzie studiował u H. Anschütza i Moritza Schwindla oraz u Franza Adama i Theodora Horschelta. Przyjaźnił się z J. I. Kraszewskim, który często służył mu radą w wyborze tematów obrazów i dopomógł w wydaniu opracowanego przez Eljasza Ilustrowanego Przewodnika do Tatr, Pienin i Szczawnic (1870). Malował olejno i akwarelą - widoki zabytków Krakowa i większe kompozycje o tematach historycznych. Osobnym, wielkim działem jego twórczości są prace malarskie, rysunkowe i graficzne związane z Tatrami - krajobrazy, panoramy, studia rodzajowe, portrety i mapy, które dziś, obok walorów artystycznych, stanowią cenny materiał dokumentalny. Niezwykle zasłużony dla Tatr i Zakopanego, był jednym z założycieli Towarzystwa Tatrzańskiego, a także autorem szeregu prac o Tatrach, dawnej historii i kulturze.