Studia artystyczne odbył w l. 1921-22 we lwowskiej Wolnej Akademii Sztuk Pięknych. Naukę kontynuował w l. 1922-27 w krakowskiej ASP u J. Mehoffera i F. S. Kowarskiego. W okresie 1925-26 studiował w paryskiej filii akademii pod kierunkiem J. Pankiewicza. Uczęszczał także do Conservatoire des Arts et Métiers. W 1929 r. wstąpił do lwowskiego Zrzeszenia Artystów Plastyków "artes". Zgodnie z jego artystycznymi poszukiwaniami obrazy Sielskiego powstałe w l. 1930-32 bliskie były poetyce magicznego realizmu, artysta kreował opustoszałe pejzaże nadmorskie, ukazywał wyludnione zakątki portów i puste wnętrza ewokujące atmosferę zawieszenia. Do tej poetyki nawiązuje prezentowany obraz. Sumarycznie potraktowany akt kobiecy utrzymany w różach i ugrach usytuowany został na tle oliwkowo-zielonej kotary. Tematem kompozycji, podobnie jak wielu obrazów odsyłających widza do poetyki klasycyzmu, staje się swoisty flirt rozgrywający się między modelką a towarzyszącym jej kamiennym popiersiem.
olej, tektura, 50 x 74
sygn. p. d.: "Sielskij"
Studia artystyczne odbył w l. 1921-22 we lwowskiej Wolnej Akademii Sztuk Pięknych. Naukę kontynuował w l. 1922-27 w krakowskiej ASP u J. Mehoffera i F. S. Kowarskiego. W okresie 1925-26 studiował w paryskiej filii akademii pod kierunkiem J. Pankiewicza. Uczęszczał także do Conservatoire des Arts et Métiers. W 1929 r. wstąpił do lwowskiego Zrzeszenia Artystów Plastyków "artes". Zgodnie z jego artystycznymi poszukiwaniami obrazy Sielskiego powstałe w l. 1930-32 bliskie były poetyce magicznego realizmu, artysta kreował opustoszałe pejzaże nadmorskie, ukazywał wyludnione zakątki portów i puste wnętrza ewokujące atmosferę zawieszenia. Do tej poetyki nawiązuje prezentowany obraz. Sumarycznie potraktowany akt kobiecy utrzymany w różach i ugrach usytuowany został na tle oliwkowo-zielonej kotary. Tematem kompozycji, podobnie jak wielu obrazów odsyłających widza do poetyki klasycyzmu, staje się swoisty flirt rozgrywający się między modelką a towarzyszącym jej kamiennym popiersiem.