Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. [...] Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowując mistyczno-infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty – przefiltrowane przez doświadczenie ikony – są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowują jednak niezwykły ładunek erotyzmu.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze..., nr 105 (Jerzy Nowosielski)

Obraz wystawiany:
– Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety. Obrazy z lat 1947-1997, Galeria u Jezuitów, Poznań 1998.

Obraz opisany i reprodukowany:
– Jerzy Nowosielski, red. P. Cypryański, A. Szczepaniak, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. s. 372, poz. kat. nr 462;
– Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety. Obrazy z lat 1947-1997, Galeria u Jezuitów, Poznań 1998, reprodukcja obrazu na okładce.

108
Jerzy NOWOSIELSKI (1923 Kraków - 2011 Kraków)

AKT Z LUSTREM, 1970

olej, płótno
60 × 50 cm
sygn. na odwrocie: śr.: Akt z lustrem | 1970 | Jerzy Nowosielski | 60 × 50

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. [...] Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowując mistyczno-infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty – przefiltrowane przez doświadczenie ikony – są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowują jednak niezwykły ładunek erotyzmu.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze..., nr 105 (Jerzy Nowosielski)

Obraz wystawiany:
– Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety. Obrazy z lat 1947-1997, Galeria u Jezuitów, Poznań 1998.

Obraz opisany i reprodukowany:
– Jerzy Nowosielski, red. P. Cypryański, A. Szczepaniak, Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. s. 372, poz. kat. nr 462;
– Jerzy Nowosielski, Monografia kobiety. Obrazy z lat 1947-1997, Galeria u Jezuitów, Poznań 1998, reprodukcja obrazu na okładce.