"Zgodnie z kapistowską doktryną, kolor w malarstwie Krzyżańskiego jest czynnikiem najistotniejszym. Motyw pełni tu zawsze funkcję podrzędną, aczkolwiek jego dobór nie jest sprawą bez znaczenia - musi być synonimem piękna. Artystę interesuje bowiem przede wszystkim zewnętrzna, zmysłowa uroda świata; piękno pejzażu, piękno kobiecego ciała, kunsztowna forma przedmiotu" - Danuta Kudła [w:] Józef Krzyżański (katalog wystawy), BWA Poznań 1972.
olej na płótnie (pasy),
54,5 x 48 cm,
sygnowany na doklejonym kawałku płótna "Józef Krzyżański / Paris 1925.", na odwrocie (na płótnie) nalepka Instytutu Krzewienia Sztuki w Poznaniu z pieczątkami pocztowymi z 28 VIII 1934 r.
"Zgodnie z kapistowską doktryną, kolor w malarstwie Krzyżańskiego jest czynnikiem najistotniejszym. Motyw pełni tu zawsze funkcję podrzędną, aczkolwiek jego dobór nie jest sprawą bez znaczenia - musi być synonimem piękna. Artystę interesuje bowiem przede wszystkim zewnętrzna, zmysłowa uroda świata; piękno pejzażu, piękno kobiecego ciała, kunsztowna forma przedmiotu" - Danuta Kudła [w:] Józef Krzyżański (katalog wystawy), BWA Poznań 1972.