Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886-1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m. in.: Włochy, Paryż. W 1899 r. znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji. W 1912 r. został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki. W 1921 r. uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady na Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itp. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach. Współpraca Klimscha z Rosenthalem rozpoczęła się w 1935 r. Tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej, chropowatej powierzchni.
Bibliografia:
Figura reprodukowana w: Dieter Struss, Rosenthal. Service, Figuren, Zier und Kunsobjekte, Augsburg 1995, s. 81.
Rosenthal
Porcelana biskwitowa; wys. 41 cm
Sygnatura wyciskana na cokole: F. Klimsch; nadruk na spodzie: Rosenthal pod koroną | GERMANY | KUNSTABTEILUNG | SELB; nr "13"
Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886-1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m. in.: Włochy, Paryż. W 1899 r. znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji. W 1912 r. został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki. W 1921 r. uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady na Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itp. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach. Współpraca Klimscha z Rosenthalem rozpoczęła się w 1935 r. Tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej, chropowatej powierzchni.
Bibliografia:
Figura reprodukowana w: Dieter Struss, Rosenthal. Service, Figuren, Zier und Kunsobjekte, Augsburg 1995, s. 81.