Grafik, malarz, rzeźbiarz. Po studiach na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego ukończył w 1932 roku z odznaczeniem grafikę w lipskiej Akademii Sztuki Graficznej. Chętnie eksperymentował, stosował rozmaite techniki: akwafortę, akwatintę, linoryt i przede wszystkim suchą igłę, w której to technice wydał trzy teki zatytułowane Wilno (1928-1931). Realistycznie odtwarzając ciekawsze zabytki Wilna - kościoły, ulice, zaułki i dziedzińce - Kaliszczak stosował ujęcia niekonwencjonalne. Pewną oschłość rysunku, narzuconą prawami techniki suchej igły, starał się złagodzić umiejętnie wprowadzając kolor.
Sepia, papier; 42 x 29,5 cm
Sygnowany p.d.; 21.ZK+ III. | 1955
Grafik, malarz, rzeźbiarz. Po studiach na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego ukończył w 1932 roku z odznaczeniem grafikę w lipskiej Akademii Sztuki Graficznej. Chętnie eksperymentował, stosował rozmaite techniki: akwafortę, akwatintę, linoryt i przede wszystkim suchą igłę, w której to technice wydał trzy teki zatytułowane Wilno (1928-1931). Realistycznie odtwarzając ciekawsze zabytki Wilna - kościoły, ulice, zaułki i dziedzińce - Kaliszczak stosował ujęcia niekonwencjonalne. Pewną oschłość rysunku, narzuconą prawami techniki suchej igły, starał się złagodzić umiejętnie wprowadzając kolor.