Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie studiował u profesorów Wacława Taranczewskiego, Czesława Rzepińskiego, Jonasza Sterna, Hanny Rudzkiej-Cybisowej. Jest członkiem ZPAP. W swoim dorobku ma ponad trzydzieści wystaw indywidualnych i pięćdziesiąt zbiorowych, na których zdobywał liczne wyróżnienia i nagrody. Jego prace znajdują się w wielu instytucjach, galeriach i kolekcjach prywatnych zarówno w Polsce, jak i za granicą (USA, Francja, Niemcy, Szwecja, Austria, RPA, Kanada). Maluje i wystawia od lat sześćdziesiątych. Temperament twórczy i poszukiwania malarskie osadzają go w tradycji koloryzmu, zwłaszcza szkoły krakowskiej. Jak pisał M. Gutowski: "Gerlach nigdy nie traci kontaktu z przedmiotem, pejzażem, czy martwą naturą (...) wyczyszcza tylko i porządkuje formy, ujmuje je często grubym, czarnym konturem. Kontur ten odgrywa w jego kompozycjach rolę zasadniczą. Decyduje o rytmicznej współzależności form".
Olej, płótno; 61,5 x 93 cm
Sygnowany l.d.: Eugeniusz Gerlach 2008, p.d.: Kraków 14 VII
Biografia artysty przy poz. nr 169.
Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie studiował u profesorów Wacława Taranczewskiego, Czesława Rzepińskiego, Jonasza Sterna, Hanny Rudzkiej-Cybisowej. Jest członkiem ZPAP. W swoim dorobku ma ponad trzydzieści wystaw indywidualnych i pięćdziesiąt zbiorowych, na których zdobywał liczne wyróżnienia i nagrody. Jego prace znajdują się w wielu instytucjach, galeriach i kolekcjach prywatnych zarówno w Polsce, jak i za granicą (USA, Francja, Niemcy, Szwecja, Austria, RPA, Kanada). Maluje i wystawia od lat sześćdziesiątych. Temperament twórczy i poszukiwania malarskie osadzają go w tradycji koloryzmu, zwłaszcza szkoły krakowskiej. Jak pisał M. Gutowski: "Gerlach nigdy nie traci kontaktu z przedmiotem, pejzażem, czy martwą naturą (...) wyczyszcza tylko i porządkuje formy, ujmuje je często grubym, czarnym konturem. Kontur ten odgrywa w jego kompozycjach rolę zasadniczą. Decyduje o rytmicznej współzależności form".