Pochodzenie:
Kolekcja Ewy i Wojtka Fibaków
Od lat 90. prywatna kolekcja, Szwajcaria
Akty Meli Muter są rzadkością.
„Akt kubistyczny” autorstwa Meli Muter, powstały w latach 1919–1923, został zaprezentowany na wystawie Pionierki. Artystki w Paryżu w czasie szalonych lat dwudziestych (Pioneers: Artists in Paris during the Roaring Twenties) w Musée du Luxembourg w Paryżu, trwającej od 2 marca do 10 lipca 2022 roku.
W sierpniu 1921 roku Jules Rais, w artykule „Współczesna sztuka polska” opublikowanym w czasopiśmie Sztuka i dekoracja (L'Art et la Décoration), tak pisał o twórczości Meli Muter:
„Jeśli kolor wybucha pełnym blaskiem w czystych tonach, a następnie natychmiast stapia się z podkładem płótna, by rozproszyć swój blask niczym we fresku; jeśli płaszczyzny łączą się jak witraże; jeśli proporcje obrazu, śmiałość szpachli, jej bohaterskie odruchy i świadome opanowanie zamykają kompozycję w ciasnych ramach – to dlatego, że, wbrew doświadczeniu Polski wygnania, artystka zapowiada triumfującą Polskę. I że, wbrew sobie, w granicach ram malarskich szkicuje ornamenty dla pałaców swojego ludu i innych narodów.”
Ta pozycja zostanie sprzedana w ramach ogólnego systemu VAT (od łącznej ceny w wysokości 5,5%).
olej, płótno 92 x 65 cm;
sygn. l.g. „Muter”;
Na odwrociu ramy etykieta „n°2226 Akt kobiecy od tyłu”
Pochodzenie:
Kolekcja Ewy i Wojtka Fibaków
Od lat 90. prywatna kolekcja, Szwajcaria
Akty Meli Muter są rzadkością.
„Akt kubistyczny” autorstwa Meli Muter, powstały w latach 1919–1923, został zaprezentowany na wystawie Pionierki. Artystki w Paryżu w czasie szalonych lat dwudziestych (Pioneers: Artists in Paris during the Roaring Twenties) w Musée du Luxembourg w Paryżu, trwającej od 2 marca do 10 lipca 2022 roku.
W sierpniu 1921 roku Jules Rais, w artykule „Współczesna sztuka polska” opublikowanym w czasopiśmie Sztuka i dekoracja (L'Art et la Décoration), tak pisał o twórczości Meli Muter:
„Jeśli kolor wybucha pełnym blaskiem w czystych tonach, a następnie natychmiast stapia się z podkładem płótna, by rozproszyć swój blask niczym we fresku; jeśli płaszczyzny łączą się jak witraże; jeśli proporcje obrazu, śmiałość szpachli, jej bohaterskie odruchy i świadome opanowanie zamykają kompozycję w ciasnych ramach – to dlatego, że, wbrew doświadczeniu Polski wygnania, artystka zapowiada triumfującą Polskę. I że, wbrew sobie, w granicach ram malarskich szkicuje ornamenty dla pałaców swojego ludu i innych narodów.”
Ta pozycja zostanie sprzedana w ramach ogólnego systemu VAT (od łącznej ceny w wysokości 5,5%).