Wystawiany: "Roman Kramsztyk. 1885-1942" , Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997
Reprodukowany: katalog wystawy monograficznej "Roman Kramsztyk. 1885-1942", Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997; poz. kat. 194, il. na s.214
Artysta komponował sceny figuralne, malował akty i portrety nawiązujące do tradycji sztuki muzealnej; wzorował się w nich na stylistycznych konwencjach malarstwa dojrzałego renesansu, manieryzmu i baroku. Upozowanie aktów o walorowym modelunku karnacji, odwołuje się do tycjanowskich i rubensowskich kompozycji. Prezentowany obraz należy do serii wizerunków nagich modelek wykonanych przez Kramsztyka w późnych latach 20. i 30. Dla stylistyki artysty charakterystyczne pozostają: manieryczna poza kobiety o dekoracyjnie uczesanych włosach, dosadność w charakterystyce ciała i twarzy modelki, podkreślenie jej zmysłowości oraz rys kokieterii widoczny w geście ręki trzymającej papierosa, a także w uśmiechu.
Wystawiany: "Roman Kramsztyk. 1885-1942" , Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997
Reprodukowany: katalog wystawy monograficznej "Roman Kramsztyk. 1885-1942", Żydowski Instytut Historyczny, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997; poz. kat. 194, il. na s.214
Artysta komponował sceny figuralne, malował akty i portrety nawiązujące do tradycji sztuki muzealnej; wzorował się w nich na stylistycznych konwencjach malarstwa dojrzałego renesansu, manieryzmu i baroku. Upozowanie aktów o walorowym modelunku karnacji, odwołuje się do tycjanowskich i rubensowskich kompozycji. Prezentowany obraz należy do serii wizerunków nagich modelek wykonanych przez Kramsztyka w późnych latach 20. i 30. Dla stylistyki artysty charakterystyczne pozostają: manieryczna poza kobiety o dekoracyjnie uczesanych włosach, dosadność w charakterystyce ciała i twarzy modelki, podkreślenie jej zmysłowości oraz rys kokieterii widoczny w geście ręki trzymającej papierosa, a także w uśmiechu.