W twórczości artysty - zarówno malarskiej jak i graficznej - pojawiają się ok. 1911 kobiece akty sugestywnie oddające panującą w sypialnianych wnętrzach atmosferę intymności. Malowane w latach dwudziestych wizerunki kobiet wzbogacają niekiedy lustrzane odbicia ich sylwetek i salonowych bibelotów. Podnoszą one dekoracyjne walory kompozycji i zarazem wprowadzają element iluzji przestrzennej (Portret żony, 1921). Refleksy przedmiotów w tafli zwierciadła komplikują przestrzenne relacje także martwych natur malowanych przez artystę w niezliczonych wariantach.Szkic nagiej kobiety, która klęczy opierając się na rękach. Prezentowana praca stanowi szkic kompozycji postaci, stąd kontur figury jest silnie zaznaczony w śmiałym, szybkim zarysie. Lekki światłocień podkreśla bryłę ciała.
Papier, ołówek; 22 x 30 cm
Sygnowany p. d.: WW
Na odwrocie: pieczęć owalna z monogramem WW i napisem w otoku:
ZE ZBIORU DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA DOM ARTYSTY | numer: 004782
W twórczości artysty - zarówno malarskiej jak i graficznej - pojawiają się ok. 1911 kobiece akty sugestywnie oddające panującą w sypialnianych wnętrzach atmosferę intymności. Malowane w latach dwudziestych wizerunki kobiet wzbogacają niekiedy lustrzane odbicia ich sylwetek i salonowych bibelotów. Podnoszą one dekoracyjne walory kompozycji i zarazem wprowadzają element iluzji przestrzennej (Portret żony, 1921). Refleksy przedmiotów w tafli zwierciadła komplikują przestrzenne relacje także martwych natur malowanych przez artystę w niezliczonych wariantach.Szkic nagiej kobiety, która klęczy opierając się na rękach. Prezentowana praca stanowi szkic kompozycji postaci, stąd kontur figury jest silnie zaznaczony w śmiałym, szybkim zarysie. Lekki światłocień podkreśla bryłę ciała.