PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

LITERATURA:
Peintres Juifs de l 'École de Paris 1905-1939, Éditions Denoël, Paryż 2000, s. 337. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paryż, 2015, s. 335.

Joachim Weingart opuścił Galicję w 1912 roku, aby wziąć udział w lekcjach rysunku w Weimarze. W 1914 roku studiował w Wiedniu w Szkole Sztuk Pięknych i odwiedził Berlin. Po I wojnie światowej swoje prace wystawiał w Łodzi. Po powrocie do Berlina w 1922 roku poznał Menkesa i Alfreda Aberdama w pracowni Aleksandra Archipenki. Rok później Weingart dołączył do Menkesa w Paryżu. Marszand René Gimpel zainteresował się swoimi obrazami i podpisał z nim kontrakt w 1930 roku. W Nu de dos Weingarta naga kobieta wydaje się być zaskoczona wtargnięciem widza w intymny moment jej kąpieli, który przypomina biblijny epizod z „Suzanne at the Bath”. René Gimpel w „Journal d'un collectionneur, Marchand de tableaux” (red. Hermann, 2011) napisał w poniedziałek 24 listopada 1931 r.: „- Weingart. Je crois que cet homme va devenir un vrai peintre. Il est difficile de lui faire terminer une oeuvre. »/ (« - Weingart. Wierzę, że ten człowiek stanie się prawdziwym malarzem. Trudno mu skończyć dzieło sztuki. ”)

44
Joachim WEINGART (Drohobycz 1895 - obóz koncentracyjny Auschwitz 1942)

Akt

olej, płótno
wymiary: 78 x 62cm
sygn. ‘Weingart’ (prawa góra)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ

LITERATURA:
Peintres Juifs de l 'École de Paris 1905-1939, Éditions Denoël, Paryż 2000, s. 337. Jewish Artists of the school of Paris 1905-1939, Somogy Éditions d'Art, Paryż, 2015, s. 335.

Joachim Weingart opuścił Galicję w 1912 roku, aby wziąć udział w lekcjach rysunku w Weimarze. W 1914 roku studiował w Wiedniu w Szkole Sztuk Pięknych i odwiedził Berlin. Po I wojnie światowej swoje prace wystawiał w Łodzi. Po powrocie do Berlina w 1922 roku poznał Menkesa i Alfreda Aberdama w pracowni Aleksandra Archipenki. Rok później Weingart dołączył do Menkesa w Paryżu. Marszand René Gimpel zainteresował się swoimi obrazami i podpisał z nim kontrakt w 1930 roku. W Nu de dos Weingarta naga kobieta wydaje się być zaskoczona wtargnięciem widza w intymny moment jej kąpieli, który przypomina biblijny epizod z „Suzanne at the Bath”. René Gimpel w „Journal d'un collectionneur, Marchand de tableaux” (red. Hermann, 2011) napisał w poniedziałek 24 listopada 1931 r.: „- Weingart. Je crois que cet homme va devenir un vrai peintre. Il est difficile de lui faire terminer une oeuvre. »/ (« - Weingart. Wierzę, że ten człowiek stanie się prawdziwym malarzem. Trudno mu skończyć dzieło sztuki. ”)