Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886-1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m.in.: Włochy, Paryż. W 1899 roku znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji, w 1912 roku został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki, w 1921 roku uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady w Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itd. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach. Współpraca Klimscha z "Rosenthalem" rozpoczęła się w 1935 roku tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej "rozedrganej" powierzchni.

207
Fritz KLIMSCH (1870 Frankfurt - 1960)

AKT DZIEWCZYNY, Rosenthal, 1937

Porcelana; wys. 68 cm
Podstawa sygnowana: F Klimsch
Na podstawie firmowa nalepka: Rosenthal | WELTMARKE DES | PORZELLANS; nadruk: Rosenthal | GERMANY | KUNSTABTEILUNG | SELB
Stan zachowania: figura naprawiana.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886-1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m.in.: Włochy, Paryż. W 1899 roku znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji, w 1912 roku został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki, w 1921 roku uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady w Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itd. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach. Współpraca Klimscha z "Rosenthalem" rozpoczęła się w 1935 roku tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej "rozedrganej" powierzchni.