Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886 - 1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m.in.: Włochy, Paryż. W 1899 r. znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji, w 1912 r. został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki, w 1921 r. uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady w Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itd. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach.
Współpraca Klimscha z "Rosenthalem" rozpoczęła się w 1935 r. tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej "rozedrganej" powierzchni.

106
Fritz KLIMSCH (1870 Frankfurt - 1960)

AKT DZIEWCZYNY, 1937 r.

Porcelana, Rosenthal, wys. 68 cm
Podstawa sygnowana: F Klimsch
Na podstawie firmowa nalepka: "Rosenthal | WELTMARKE DES | PORZELLANS", oraz nadruk: "Rosenthal | •Germany• | KUNSTABTEILUNG | SELB"
Figura naprawiana.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fritz Klimsch pochodził z artystycznej rodziny. W latach 1886 - 1894 studiował w Akademii Berlińskiej, którą ukończył z nagrodą państwową. Wiele podróżował, zwiedził m.in.: Włochy, Paryż. W 1899 r. znalazł się wśród współzałożycieli berlińskiej Secesji, w 1912 r. został członkiem tamtejszej Akademii Sztuki, w 1921 r. uzyskał tytuł profesorski i rozpoczął wykłady w Wyższej Szkole Sztuki Rzeźbiarskiej w Charlottenburgu. Za swoje prace otrzymywał wiele nagród i prestiżowych wyróżnień. Twórczość Klimscha była dosyć różnorodna, w jego dorobku znalazły się figury o tematyce biblijnej, mitologicznej, pomniki dekorujące place Berlina i innych niemieckich miast, medale itd. Artysta rzeźbił w marmurze, gipsie, odlewał figury z brązu. Jego prace znajdują się w wielu niemieckich muzeach.
Współpraca Klimscha z "Rosenthalem" rozpoczęła się w 1935 r. tworzył on wówczas głównie akty o charakterystycznej "rozedrganej" powierzchni.