„Jego linia, raczej kreska, surowa ma przede wszystkim akcent niesłychanie silny i zdecydowany, i ona to jest głównym walorem w jego obrazach. Poza tym charakterystyczne jest u niego nader oryginalne modelowanie głów. Polega ono na minimalnym zaakcentowaniu bryłowatości głowy, by nie rozrywać ogólnej plamy dekoracyjnej, w rzeczywistości jednak jest tak wyszukane, że charakter modela wyraża stokroć silniej, niżby to osiągnąć mogło najmozolniejsze wydobywanie trzeciego wymiaru na płaszczyźnie obrazu”
A.Basler, Nowe dążenia w sztuce polskiej. II. „Literatura i sztuka” 1912, (dod.do nr 184 „Nowej Gazety”), s.2-3.
akwarela, kredka, węgiel, papier, 35,5 × 26,5 cm w świetle oprawy
sygn. l. d.: l. gottlieb
„Jego linia, raczej kreska, surowa ma przede wszystkim akcent niesłychanie silny i zdecydowany, i ona to jest głównym walorem w jego obrazach. Poza tym charakterystyczne jest u niego nader oryginalne modelowanie głów. Polega ono na minimalnym zaakcentowaniu bryłowatości głowy, by nie rozrywać ogólnej plamy dekoracyjnej, w rzeczywistości jednak jest tak wyszukane, że charakter modela wyraża stokroć silniej, niżby to osiągnąć mogło najmozolniejsze wydobywanie trzeciego wymiaru na płaszczyźnie obrazu”
A.Basler, Nowe dążenia w sztuce polskiej. II. „Literatura i sztuka” 1912, (dod.do nr 184 „Nowej Gazety”), s.2-3.