Malarstwo studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach Włodzimierza Łuszczkiewicza, Jana Matejki i Józefa Unierzyskiego, Juliana Fałata, a także w klasie mistrzowskiej u Leona Wyczółkowskiego). Kształcił się także za granicą: w Paryżu, Rzymie i Florencji. Później często przebywał w Paryżu, będącym ówczesną stolicą świata sztuki, a także wielokrotnie podróżował do Włoch i południowej Francji. W 1907 roku rozpoczął pracę dydaktyczną w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, w 1913 otrzymał nominację na profesora zwyczajnego, a później trzykrotnie pełnił godność rektora.
Swobodny szkic postaci - modelka dłonie złożyła na udach. Malarstwo aktów to drugi nurt twórczości Weissa w międzywojniu.
Ołówek, papier; 31,8 x 22,2cm
Sygnowany p. d.: WW
Na odwrocie stempel: w owalu "Ze zbiorów dzieł Wojciecha Weissa | Dom artysty" | stempel "002656"
Malarstwo studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie (w pracowniach Włodzimierza Łuszczkiewicza, Jana Matejki i Józefa Unierzyskiego, Juliana Fałata, a także w klasie mistrzowskiej u Leona Wyczółkowskiego). Kształcił się także za granicą: w Paryżu, Rzymie i Florencji. Później często przebywał w Paryżu, będącym ówczesną stolicą świata sztuki, a także wielokrotnie podróżował do Włoch i południowej Francji. W 1907 roku rozpoczął pracę dydaktyczną w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, w 1913 otrzymał nominację na profesora zwyczajnego, a później trzykrotnie pełnił godność rektora.
Swobodny szkic postaci - modelka dłonie złożyła na udach. Malarstwo aktów to drugi nurt twórczości Weissa w międzywojniu.