Był wybitnym matematykiem i filozofem. Przebywając w l. 1913-14 w Paryżu pobierał naukę rysunku; poznał wówczas prace kubistów. W 1917 był współzałożycielem krakowskiej grupy Ekspresjoniści Polscy (Formiści). Dla ukształtowania się formistycznej postawy Chwistka zasadnicze znaczenie miała estetyka francuskiego kubizmu i włoskiego futuryzmu. W swych kompozycjach wprowadzał zmienny rytm zgeometryzowanych lub organicznych kształtów, które przenikają się i splatają pokrywając całą płaszczyznę płótna. Częstym tematem obrazów Chwistka są taniec i pojedynek, motywy umożliwiające tworzenie dynamicznych układów. W l. 1919-20 opublikował szereg artykułów na łamach czasopisma "Formiści". Był zwolennikiem pluralizmu estetycznego. Dlatego też nawiązywał w swych obrazach do wątków klasycystycznych. Świadczy o tym oferowany rysunek tuszem, który przedstawia naszkicowany łukowatymi odcinkami linii akt w pejzażu, nawiązujacy do klasycznych, muzealnych ujęć tego tematu. Resztę karty papieru zapełniają matematyczne wzory.
Był wybitnym matematykiem i filozofem. Przebywając w l. 1913-14 w Paryżu pobierał naukę rysunku; poznał wówczas prace kubistów. W 1917 był współzałożycielem krakowskiej grupy Ekspresjoniści Polscy (Formiści). Dla ukształtowania się formistycznej postawy Chwistka zasadnicze znaczenie miała estetyka francuskiego kubizmu i włoskiego futuryzmu. W swych kompozycjach wprowadzał zmienny rytm zgeometryzowanych lub organicznych kształtów, które przenikają się i splatają pokrywając całą płaszczyznę płótna. Częstym tematem obrazów Chwistka są taniec i pojedynek, motywy umożliwiające tworzenie dynamicznych układów. W l. 1919-20 opublikował szereg artykułów na łamach czasopisma "Formiści". Był zwolennikiem pluralizmu estetycznego. Dlatego też nawiązywał w swych obrazach do wątków klasycystycznych. Świadczy o tym oferowany rysunek tuszem, który przedstawia naszkicowany łukowatymi odcinkami linii akt w pejzażu, nawiązujacy do klasycznych, muzealnych ujęć tego tematu. Resztę karty papieru zapełniają matematyczne wzory.