Studia artystyczne odbyła w latach 1983-1986 w École des Beaux-Arts w Paryżu. Swe malarskie umiejętności doskonaliła od 1990 r. w Académie des Arts Contemporaires w Nicei. Prócz malarstwa uprawia rysunek, projektuje plakaty i oprawy scenograficzne. Swe prace prezentuje od 1987 r. na wielu wystawach we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii i Japonii, a także od 1998 r. w Polsce. Zasadniczym motywem jej twórczości - wywodzącej się w głównej mierze z dekoracyjnej sztuki Matisse`a - jest akt kobiecy. Przestylizowane kształty modelek określa w obrazach Sarapaty płynny kontur, którego dukt nasila się i słabnie, potęguje i zanika w malarskiej materii zróżnicowanej fakturowo, odsłaniającej dynamikę gestu artystki. Dekoracyjność, intymność i sensualizm to cechy znamienne sztuki Sarapaty, sztuki wyrastającej z doświadczeń Ecole de Paris. Oferowana praca to szkicowo traktowany akt kobiecy zmonumentalizowany dzięki ujęciu z niskiego punktu obserwacji. Jedyna część garderoby - czarne pończochy, w których pozuje modelka - nabiera cech erotycznej prowokacji.

50
Joanna SARAPATA (ur. 1962)

Akt, 1997

technika własna, tektura, 74 x 51,3 (w świetle passe partout)
sygn. p. d.: SARAPATA / 97

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studia artystyczne odbyła w latach 1983-1986 w École des Beaux-Arts w Paryżu. Swe malarskie umiejętności doskonaliła od 1990 r. w Académie des Arts Contemporaires w Nicei. Prócz malarstwa uprawia rysunek, projektuje plakaty i oprawy scenograficzne. Swe prace prezentuje od 1987 r. na wielu wystawach we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Szwajcarii i Japonii, a także od 1998 r. w Polsce. Zasadniczym motywem jej twórczości - wywodzącej się w głównej mierze z dekoracyjnej sztuki Matisse`a - jest akt kobiecy. Przestylizowane kształty modelek określa w obrazach Sarapaty płynny kontur, którego dukt nasila się i słabnie, potęguje i zanika w malarskiej materii zróżnicowanej fakturowo, odsłaniającej dynamikę gestu artystki. Dekoracyjność, intymność i sensualizm to cechy znamienne sztuki Sarapaty, sztuki wyrastającej z doświadczeń Ecole de Paris. Oferowana praca to szkicowo traktowany akt kobiecy zmonumentalizowany dzięki ujęciu z niskiego punktu obserwacji. Jedyna część garderoby - czarne pończochy, w których pozuje modelka - nabiera cech erotycznej prowokacji.