Studiował filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1958-63. Od roku 1962 zajmuje się fotografią, podróżując po wielu krajach. Od 1991 roku jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Piktoralistów z siedzibą w Brukseli. Uprawia portret i pejzaż, a od 1985 roku wykonuje zdjęcia w technice gumowej, co zaowocowało licznymi wystawami w kraju i zagranicą, m.in. "30 gum z cmentarza Remuh" (Galeria Hadar, 1991), "Dwadzieścia zdjęć z jednego negatywu w technice gumowej" (Galeria ZPAF w Krakowie, 1992), "Pollesch w Atucie GUMY" (Galeria Klubu Fotograficznego "ATUT" w Koninie, 1995), " Konrad K. Pollesch GUMA" (Mała galeria fotografiki ZPAF w Toruniu, 1995.), "Krakowskie zdjęcia w technice gumy" Lwów 2000, "Kilka portretów i prac wykonanych w technice gumowej" (Galeria ZPAF Kraków 2003). Guma, technika fotograficzna wymyślona z końcem XIX wieku przez Francuza Roberta Demachy, jest jedną z technik szlachetnych wykorzystujących światłoczułość soli chromianowych i ich garbujące działanie na pewne żywice organiczne, w tym przypadku na gumę arabską. W latach 1987-1990 dokumentował działania teatru CRICOT 2 Tadeusza Kantora. Prace K. Pollescha znajdują się w zbiorach International Center of Photography i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Library of Congress w Waszyngtonie, Musee d’Art et d’Histoire we Fryburgu w Szwajcarii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Muzeum UJ i Muzeum Fotografii w Krakowie oraz licznych prywatnych kolekcjach w kraju i zagranicą.
PODATKI i OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 24 x 18,1 cm
sygnowany i datowany p.d. "pollesch 74"
na odwrociu dedykacja
Studiował filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1958-63. Od roku 1962 zajmuje się fotografią, podróżując po wielu krajach. Od 1991 roku jest członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Piktoralistów z siedzibą w Brukseli. Uprawia portret i pejzaż, a od 1985 roku wykonuje zdjęcia w technice gumowej, co zaowocowało licznymi wystawami w kraju i zagranicą, m.in. "30 gum z cmentarza Remuh" (Galeria Hadar, 1991), "Dwadzieścia zdjęć z jednego negatywu w technice gumowej" (Galeria ZPAF w Krakowie, 1992), "Pollesch w Atucie GUMY" (Galeria Klubu Fotograficznego "ATUT" w Koninie, 1995), " Konrad K. Pollesch GUMA" (Mała galeria fotografiki ZPAF w Toruniu, 1995.), "Krakowskie zdjęcia w technice gumy" Lwów 2000, "Kilka portretów i prac wykonanych w technice gumowej" (Galeria ZPAF Kraków 2003). Guma, technika fotograficzna wymyślona z końcem XIX wieku przez Francuza Roberta Demachy, jest jedną z technik szlachetnych wykorzystujących światłoczułość soli chromianowych i ich garbujące działanie na pewne żywice organiczne, w tym przypadku na gumę arabską. W latach 1987-1990 dokumentował działania teatru CRICOT 2 Tadeusza Kantora. Prace K. Pollescha znajdują się w zbiorach International Center of Photography i Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Library of Congress w Waszyngtonie, Musee d’Art et d’Histoire we Fryburgu w Szwajcarii, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Łodzi, Muzeum Narodowym we Wrocławiu, Muzeum UJ i Muzeum Fotografii w Krakowie oraz licznych prywatnych kolekcjach w kraju i zagranicą.
PODATKI i OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.