„Sztuka to moje prywatne misteria - mówi Nowosielski - Ja sobie stwarzam rzeczywistość, o której marzę. Marzę o kobietach, których nie ma i dopiero muszę je namalować.“
Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. [...] Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowując mistyczno- infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty - przefiltrowane przez doświadczenie ikony - są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowują jednak niezwykły ładunek erotyzmu.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze…, nr 105 (Jerzy Nowosielski)
olej, płótno naklejone na płytę pilśniową
60 x 35,3 cm
na odwrocie na płycie: JERZY NOWOSIELSKI 1963
„Sztuka to moje prywatne misteria - mówi Nowosielski - Ja sobie stwarzam rzeczywistość, o której marzę. Marzę o kobietach, których nie ma i dopiero muszę je namalować.“
Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. [...] Kobieta pozostała ulubionym i najwdzięczniejszym modelem malarza, na zawsze zachowując mistyczno- infernalną dwuznaczność. Wydłużone i ascetyczne akty - przefiltrowane przez doświadczenie ikony - są przykładem estetycznej sublimacji zmysłowości, wciąż zachowują jednak niezwykły ładunek erotyzmu.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze…, nr 105 (Jerzy Nowosielski)