W drugiej połowie lat 50. ukształtowała się znamienna dla Nowosielskiego stylistyka zakorzeniona w konwencjach i kanonach malarstwa bizantyjskiego. Artysta wypracował oryginalną formułę przedstawiania aktów, scen figuralnych we wnętrzach i pejzaży. Prezentowaną kompozycję cechuje doskonały warsztat i świetnie dobrana kolorystyka. Zasadniczą rolę odgrywa tu jednolite tło, które niczym rama ujmuje wkomponowany w nią akt kobiety. Z jednej strony jest to urzeczenie malarstwem ikon z drugiej - zachwyt dla linearnej i emocjonalnej sztuki A. Modiglianiego.
olej, płótno; 82 x 50 cm
sygn. na odwrociu: JERZY NOWOSIELSKI 1959
Obraz posiada certyfikat autentyczności Fundacji Nowosielskich
Estymacja: 120000-150000 zł
W drugiej połowie lat 50. ukształtowała się znamienna dla Nowosielskiego stylistyka zakorzeniona w konwencjach i kanonach malarstwa bizantyjskiego. Artysta wypracował oryginalną formułę przedstawiania aktów, scen figuralnych we wnętrzach i pejzaży. Prezentowaną kompozycję cechuje doskonały warsztat i świetnie dobrana kolorystyka. Zasadniczą rolę odgrywa tu jednolite tło, które niczym rama ujmuje wkomponowany w nią akt kobiety. Z jednej strony jest to urzeczenie malarstwem ikon z drugiej - zachwyt dla linearnej i emocjonalnej sztuki A. Modiglianiego.