Pochodzenie:
– kolekcja Simon i Fannie Grosman, Paryż (zakup ok. 1948-55)
– Auction Impressionist & Modern Art. Day Sale, Lot 209, Sothebys, NY, 15.11.2017
– kolekcja prywatna, Polska
„Widok urodziwej nagiej dziewczyny budzi we mnie radość życia, pragnienie miłości i szczęścia. Chcę, aby kawał materii, na której tle ją pozuję, dał wyraz mej radości. Wszystko to wiąże się ze sobą i kojarzy tak jak rytm życia z rytmem jednostki. Obraz powinien śpiewać!
Czyż Baudelaire nie twierdzi, że kolorysta jest poetą epickim?”
Mojżesz Kisling, „Moje credo artystyczne”, w: „Wiadomości literackie”, nr 51–52,1935, s. 2
„P.M. Kisling chętnie pozbawia swe płótna atrakcyjnych sztuczek w duchu impresjonistycznym. W jego aktach ciało jest jędrne, opalone, zdrowe i kipiące radością życia. Z ojcowską troską artysta ulepił je z materii smakowitej, solidnej i ponętnej.”
E. Woroniecki, L`Art polonais a Paris. Les artistes polonais au Salon des Indćpendants, „La Pologne politique, économique, littéraire et artistique”, 1925, półr. I, s. 324.
olej, płótno, 41 × 33 cm
dat. p. d.: „Paris 1948”
sygn., dat. i opisany na krośnie: „Kisling /Paris 1948”
Pochodzenie:
– kolekcja Simon i Fannie Grosman, Paryż (zakup ok. 1948-55)
– Auction Impressionist & Modern Art. Day Sale, Lot 209, Sothebys, NY, 15.11.2017
– kolekcja prywatna, Polska
„Widok urodziwej nagiej dziewczyny budzi we mnie radość życia, pragnienie miłości i szczęścia. Chcę, aby kawał materii, na której tle ją pozuję, dał wyraz mej radości. Wszystko to wiąże się ze sobą i kojarzy tak jak rytm życia z rytmem jednostki. Obraz powinien śpiewać!
Czyż Baudelaire nie twierdzi, że kolorysta jest poetą epickim?”
Mojżesz Kisling, „Moje credo artystyczne”, w: „Wiadomości literackie”, nr 51–52,1935, s. 2
„P.M. Kisling chętnie pozbawia swe płótna atrakcyjnych sztuczek w duchu impresjonistycznym. W jego aktach ciało jest jędrne, opalone, zdrowe i kipiące radością życia. Z ojcowską troską artysta ulepił je z materii smakowitej, solidnej i ponętnej.”
E. Woroniecki, L`Art polonais a Paris. Les artistes polonais au Salon des Indćpendants, „La Pologne politique, économique, littéraire et artistique”, 1925, półr. I, s. 324.