Ekspertyza - prof. dr hab. Jerzy Malinowski, 2003 r.
Jeden z czołowych twórców polskiej awangardy początku wieku. Studia artystyczne odbył w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1904-1909). Naukę kontynuował w Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii (1909-1910) oraz w École des Beaux-Arts w Paryżu (1911-1912) i warszawskiej Szkole Rysunkowej. Duży wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Berlewiego miało spotkanie z przedstawicielem konstruktywizmu El Lissickim. Do kręgu jego przyjaciół należeli także: Teo van Doesburg, Mies van der Rohe i Moholy Nagy. W 1923 r. sformułował teorię Mechanofaktury, której zasadą było porzucenie iluzji przestrzeni w malarstwie na rzecz podkreślenia dwóch wymiarów. W 1926 r. Berlewi wyjechał na stałe do Paryża, gdzie powrócił do realizmu.

32
Henryk BERLEWI (1894 - 1967)

AKT, 1936 r.

Olej na płótnie 46 x 38 cm
Sygnowany p.d. "H. Berlewi 36"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ekspertyza - prof. dr hab. Jerzy Malinowski, 2003 r.
Jeden z czołowych twórców polskiej awangardy początku wieku. Studia artystyczne odbył w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych (1904-1909). Naukę kontynuował w Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii (1909-1910) oraz w École des Beaux-Arts w Paryżu (1911-1912) i warszawskiej Szkole Rysunkowej. Duży wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Berlewiego miało spotkanie z przedstawicielem konstruktywizmu El Lissickim. Do kręgu jego przyjaciół należeli także: Teo van Doesburg, Mies van der Rohe i Moholy Nagy. W 1923 r. sformułował teorię Mechanofaktury, której zasadą było porzucenie iluzji przestrzeni w malarstwie na rzecz podkreślenia dwóch wymiarów. W 1926 r. Berlewi wyjechał na stałe do Paryża, gdzie powrócił do realizmu.