Dorota Roqueplo
Urodziła się w 1960 r w Paryżu. W 1985 r. ukończyła studia w Ecole International de la Mode w Paryżu. Od 1987 r. pracuje w Polsce. Od początku samodzielnej kariery zawodowej pracowała także przy projektach międzynarodowych. Odpowiadała za kostiumy do realizowanego w warszawskich i gdańskich plenerach „Eminent Domain” („W matni”) Johna Irvina (1990), hiszpańsko-holenderskiego „Belntenebrosa” Pilar Miro (1990) oraz polsko-niemieckiego dramatu Krzysztofa Zanussiego „Życie za życie. Maksymilian Kolbe” (1990). Z tym ostatnim reżyserem spotka się jeszcze przy „Dotknięciu ręki” (1992 r.). Wkrótce, za zaprojektowanie kostiumów z pierwszej dekady XX wieku dostanie swoją pierwszą nagrodę na festiwalu filmów fabularnych w Gdyni. Mowa tu o zapomnianym „Prowokatorze” Krzysztofa Langa z Bogusławem Lindą i Andrzejem Pieczyńskim w rolach głównych. Tworzyła współczesne, miejskie kostiumy do „Lejdis” (2008), w tym pamiętne turbany dla Korby granej przez Annę Dereszowską, a także do „Ki” (2011), czy „Zbliżeń” (2014). Stworzyła też rewelacyjne stroje dopełniające breuglowski świat w „Młynie i krzyżu. Jest laureatką wielu nagród w Polsce i za granicą.
Dorota Roqueplo
Urodziła się w 1960 r w Paryżu. W 1985 r. ukończyła studia w Ecole International de la Mode w Paryżu. Od 1987 r. pracuje w Polsce. Od początku samodzielnej kariery zawodowej pracowała także przy projektach międzynarodowych. Odpowiadała za kostiumy do realizowanego w warszawskich i gdańskich plenerach „Eminent Domain” („W matni”) Johna Irvina (1990), hiszpańsko-holenderskiego „Belntenebrosa” Pilar Miro (1990) oraz polsko-niemieckiego dramatu Krzysztofa Zanussiego „Życie za życie. Maksymilian Kolbe” (1990). Z tym ostatnim reżyserem spotka się jeszcze przy „Dotknięciu ręki” (1992 r.). Wkrótce, za zaprojektowanie kostiumów z pierwszej dekady XX wieku dostanie swoją pierwszą nagrodę na festiwalu filmów fabularnych w Gdyni. Mowa tu o zapomnianym „Prowokatorze” Krzysztofa Langa z Bogusławem Lindą i Andrzejem Pieczyńskim w rolach głównych. Tworzyła współczesne, miejskie kostiumy do „Lejdis” (2008), w tym pamiętne turbany dla Korby granej przez Annę Dereszowską, a także do „Ki” (2011), czy „Zbliżeń” (2014). Stworzyła też rewelacyjne stroje dopełniające breuglowski świat w „Młynie i krzyżu. Jest laureatką wielu nagród w Polsce i za granicą.