Rzeźbiarz i performer, twórca wideo oraz instalacji i grafik. W latach 2008–2014 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie obronił dyplom w Pracowni Działań Przestrzennych prof. Mirosława Bałki. W 2012 roku przez rok studiował na University College Falmouth w Wielkiej Brytanii. Oprócz działalności artystycznej, pracuje także jako kurator eksperymentalnych wystaw. Jest współtwórcą przestrzeni wystawienniczej Stroboskop Art Space w Warszawie (2016). Artysta w swojej twórczości nawiązuje do problemów cielesności (jak choćby S/S/S – Sweat / Suffer / Success; Sparing, SPA), stopniowo odchodząc od pojęcia fizycznego ciała (Body Over) w kierunku ‘nadciała’ czy też bardziej uniwersalnego, filozoficznego rozumienia cielesności. Najnowsze rzeźby artysty takie jak My (pokazywana m.in. na Forced Field w Wenecji w 2019 roku, własność Fundacji Rodziny Staraków) czy też właśnie prezentowana praca pt. After Longing odnoszą się właśnie do tej konceptualnej obecności ciała, zawierając w sobie pojęcia podstawowe, fundamentalne. After Longing to niezwykle wyrazista i mocna praca, której budulcem są syntetyczne gąbki, pianki poliuretanowe, pochodzące ze świata nieorganicznego. Jedynym być może ostatnim ogniwem łączącym tę pracę ze starym światem jest drewno. Jest to jednak drewno przetworzone przemysłowo, zmiksowane z syntetycznymi tworzywami. Wszystkie te tworzywa i materiały sugerują nowy, skonstruowany byt, który już nie tęskni, już nie odnosi się nawet do dawnego fizycznego ciała. Jak mówi artysta: „Moje poszukiwania są wglądem w przyszłość, narracją konfliktu i napięć zachodzących między różnymi cielesnościami i ich relacją z otoczeniem. To forma wizualizacji strachów, jakie jawią się na horyzoncie. Obawy o to, z czym człowiek będzie się musiał zmierzyć, aby przetrwać. Uważam, że ludzkość przetrwa wszystko. Może nie w takiej liczebności, może w innym kształcie, w innym otoczeniu, ale przetrwa. Tymczasem ta myśl jest dla mnie bardziej przerażająca, niż perspektywa wyginięcia.” Prace Norberta Delmana prezentowane były w: Galerii Foksal (2019), CSW Zamek Ujazdowski Warszawa (2018, 2017, 2014), Biennale de la biche (2017), Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie Warszawa w Budowie (2016), Muzeum Historii Jugosławii (2016), LUDWIG MÚZEUM w Budapeszcie (2016), Edinburgh Sculpture Workshop (2014), MODEM CCA w Debreczynie w (2011). Artysta uczestniczył w wielu rezydencjach w kraju i zagranicą. Jest stypendystą Ministra Kultury 2016. Jego prace znajdują się w uznanych kolekcjach publicznych i prywatnych, na terenie kraju oraz zagranicą.
rzeźba, drewno, pianka, plastik, 77 x 55 x 39 cm, sygnowana:
'DELMAN | 2020'
Rzeźbiarz i performer, twórca wideo oraz instalacji i grafik. W latach 2008–2014 studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie obronił dyplom w Pracowni Działań Przestrzennych prof. Mirosława Bałki. W 2012 roku przez rok studiował na University College Falmouth w Wielkiej Brytanii. Oprócz działalności artystycznej, pracuje także jako kurator eksperymentalnych wystaw. Jest współtwórcą przestrzeni wystawienniczej Stroboskop Art Space w Warszawie (2016). Artysta w swojej twórczości nawiązuje do problemów cielesności (jak choćby S/S/S – Sweat / Suffer / Success; Sparing, SPA), stopniowo odchodząc od pojęcia fizycznego ciała (Body Over) w kierunku ‘nadciała’ czy też bardziej uniwersalnego, filozoficznego rozumienia cielesności. Najnowsze rzeźby artysty takie jak My (pokazywana m.in. na Forced Field w Wenecji w 2019 roku, własność Fundacji Rodziny Staraków) czy też właśnie prezentowana praca pt. After Longing odnoszą się właśnie do tej konceptualnej obecności ciała, zawierając w sobie pojęcia podstawowe, fundamentalne. After Longing to niezwykle wyrazista i mocna praca, której budulcem są syntetyczne gąbki, pianki poliuretanowe, pochodzące ze świata nieorganicznego. Jedynym być może ostatnim ogniwem łączącym tę pracę ze starym światem jest drewno. Jest to jednak drewno przetworzone przemysłowo, zmiksowane z syntetycznymi tworzywami. Wszystkie te tworzywa i materiały sugerują nowy, skonstruowany byt, który już nie tęskni, już nie odnosi się nawet do dawnego fizycznego ciała. Jak mówi artysta: „Moje poszukiwania są wglądem w przyszłość, narracją konfliktu i napięć zachodzących między różnymi cielesnościami i ich relacją z otoczeniem. To forma wizualizacji strachów, jakie jawią się na horyzoncie. Obawy o to, z czym człowiek będzie się musiał zmierzyć, aby przetrwać. Uważam, że ludzkość przetrwa wszystko. Może nie w takiej liczebności, może w innym kształcie, w innym otoczeniu, ale przetrwa. Tymczasem ta myśl jest dla mnie bardziej przerażająca, niż perspektywa wyginięcia.” Prace Norberta Delmana prezentowane były w: Galerii Foksal (2019), CSW Zamek Ujazdowski Warszawa (2018, 2017, 2014), Biennale de la biche (2017), Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie Warszawa w Budowie (2016), Muzeum Historii Jugosławii (2016), LUDWIG MÚZEUM w Budapeszcie (2016), Edinburgh Sculpture Workshop (2014), MODEM CCA w Debreczynie w (2011). Artysta uczestniczył w wielu rezydencjach w kraju i zagranicą. Jest stypendystą Ministra Kultury 2016. Jego prace znajdują się w uznanych kolekcjach publicznych i prywatnych, na terenie kraju oraz zagranicą.