„Les Maitres de l'Affiche” wydawane było przez Imprimerie Chaix pod kierownictwem Julesa Chereta w latach 1896–1900. Wydania specjalne zawierały plansze z oryginalnymi projektami znanych artystów. Wśród najbardziej poszukiwanych plakatów z serii znajdują się „Job” A. Muchy który pomógł Alfonsowi Mucha ugruntować pozycję twórcy pięknych popularnych obrazów secesyjnych oraz „Moulin Rouge” Toulouse-Lautreca. Z ponad tysiącem projektów plakatów Jules Cheret był uważany za ojca sztuki plakatu. Wiele plakatów z Les Maitres de l'Affiche zostało zaprojektowanych przez samego Chareta. W 1866 roku otworzył własny zakład drukarski w Paryżu, a od 1881 roku działał w ramach wydawnictwa Chaix Imprimerie, w którym wydawano „Les Maitres de l'Affiche”.
„Jane Avril” powstała w okresie La Belle Epoque we Francji w czasie francuskiego Wielkiego Ruchu Plakatowego, który rozpoczął się pod koniec XIX wieku. W tym czasie ulice wszystkich dużych miast na świecie były pełne wielkoformatowych, kolorowych, żywych obrazów plakatowych. Plakaty reklamowe zaczęto traktować jako dzieła sztuki i publikować jako litografie wysokiej jakości. Imprimerie Chaix odegrała dużą rolę w popularyzacji projektów plakatów, a także w dokumentowaniu całego ruchu artystycznego.
Jane Avril, pseudonim Jeanne Louise Beaudon, urodzona 9 czerwca 1868 w Paryżu 20 czerwca w dzielnicy Belleville, a zmarła 17 stycznia 1943 w Paryżu 15 stycznia, była jedną z najsłynniejszych tancerek Moulin Rouge, gdzie nazywano ją „Jane la Folle” lub „La Mélinite”. Często odwiedza nocne życie i niespokojne miejsca Paryża, gdzie kobiety będące na wpół tancerkami, na wpół prostytutkami są atrakcją stolicy, zwłaszcza na balu Bullier, gdzie odkrywa pasję do tańca. I to właśnie tam, na oczach młodych studentów, którzy uczęszczają na wieczory w establishmentu, podejmuje swoje pierwsze ryzykowne gry z wrodzonym darem i szaleństwem rytmu. Całe jej smukłe ciało jest naelektryzowane, gdy słyszy radosne akcenty Orfeusza w Zaświatach. Sama opowiadała: "Pewnego dnia tańczyłam jak dziecko. Utworzyłyśmy wokół mnie krąg. Wyglądałam jak dziecko, rozwiewały mi się włosy. I pamiętam sukienkę "Empire" w białe paski z fioletem, która kwitła wokół mnie. Zakochana w tańcu, znalazła tam swoją drogę. Jej nerwowa kruchość sprawia, że nosi przydomki Szalona Jane lub Mélinite, czyli materiał wybuchowy. Inteligentna i wrażliwa Jane Avril bywała w kręgach intelektualnych i artystycznych. Muza Henriego de Toulouse-Lautreca, którego talent podziwia, partnerka Mistinguetta, przyjaciółka Jorisa-Karla Huysmansa, Maurice'a Barrèsa, Auguste'a Renoira, Alphonse'a Allaisa, który chce się z nią ożenić, jest uwielbiana przez mężczyzn.
Litografia barwna, papier welinowy Arches 45 x 32 cm w świetle passe – partout o wym. 56 x 43 cm. Sygnowana na płycie dwukrotnie: „Lautrec” p.d. oraz monogram wiązany „TL” l.d.
Pierwsze duże wydanie Jane Avril z 1893 r o wym. 126 x 92 cm znajduje się w Museum of Modern Art. w Nowym Jorku. Prezentowana litografia pochodzi z wydawnictwa z "Les Maitres de l'Affiche" z 1898 roku.
„Les Maitres de l'Affiche” wydawane było przez Imprimerie Chaix pod kierownictwem Julesa Chereta w latach 1896–1900. Wydania specjalne zawierały plansze z oryginalnymi projektami znanych artystów. Wśród najbardziej poszukiwanych plakatów z serii znajdują się „Job” A. Muchy który pomógł Alfonsowi Mucha ugruntować pozycję twórcy pięknych popularnych obrazów secesyjnych oraz „Moulin Rouge” Toulouse-Lautreca. Z ponad tysiącem projektów plakatów Jules Cheret był uważany za ojca sztuki plakatu. Wiele plakatów z Les Maitres de l'Affiche zostało zaprojektowanych przez samego Chareta. W 1866 roku otworzył własny zakład drukarski w Paryżu, a od 1881 roku działał w ramach wydawnictwa Chaix Imprimerie, w którym wydawano „Les Maitres de l'Affiche”.
„Jane Avril” powstała w okresie La Belle Epoque we Francji w czasie francuskiego Wielkiego Ruchu Plakatowego, który rozpoczął się pod koniec XIX wieku. W tym czasie ulice wszystkich dużych miast na świecie były pełne wielkoformatowych, kolorowych, żywych obrazów plakatowych. Plakaty reklamowe zaczęto traktować jako dzieła sztuki i publikować jako litografie wysokiej jakości. Imprimerie Chaix odegrała dużą rolę w popularyzacji projektów plakatów, a także w dokumentowaniu całego ruchu artystycznego.
Jane Avril, pseudonim Jeanne Louise Beaudon, urodzona 9 czerwca 1868 w Paryżu 20 czerwca w dzielnicy Belleville, a zmarła 17 stycznia 1943 w Paryżu 15 stycznia, była jedną z najsłynniejszych tancerek Moulin Rouge, gdzie nazywano ją „Jane la Folle” lub „La Mélinite”. Często odwiedza nocne życie i niespokojne miejsca Paryża, gdzie kobiety będące na wpół tancerkami, na wpół prostytutkami są atrakcją stolicy, zwłaszcza na balu Bullier, gdzie odkrywa pasję do tańca. I to właśnie tam, na oczach młodych studentów, którzy uczęszczają na wieczory w establishmentu, podejmuje swoje pierwsze ryzykowne gry z wrodzonym darem i szaleństwem rytmu. Całe jej smukłe ciało jest naelektryzowane, gdy słyszy radosne akcenty Orfeusza w Zaświatach. Sama opowiadała: "Pewnego dnia tańczyłam jak dziecko. Utworzyłyśmy wokół mnie krąg. Wyglądałam jak dziecko, rozwiewały mi się włosy. I pamiętam sukienkę "Empire" w białe paski z fioletem, która kwitła wokół mnie. Zakochana w tańcu, znalazła tam swoją drogę. Jej nerwowa kruchość sprawia, że nosi przydomki Szalona Jane lub Mélinite, czyli materiał wybuchowy. Inteligentna i wrażliwa Jane Avril bywała w kręgach intelektualnych i artystycznych. Muza Henriego de Toulouse-Lautreca, którego talent podziwia, partnerka Mistinguetta, przyjaciółka Jorisa-Karla Huysmansa, Maurice'a Barrèsa, Auguste'a Renoira, Alphonse'a Allaisa, który chce się z nią ożenić, jest uwielbiana przez mężczyzn.