"Nie bez powodu Hulewicz wybierał techniki graficzne, dawne i nowe. Ich wartości estetyczne doskonale odpowiadały założeniom ekspresjonizmu w sztukach plastycznych. Kontrasty czerni i bieli podkreślają schematyzm, uproszczenie form, całkiem płaskich, niekiedy na granicy przedstawienia i abstrakcji. Wyraźnie uwidaczniają się napięcia kompozycji opartej na łukach i diagonalach. Całą powierzchnię szczelnie wypełniają dynamiczne układy linii, przybierające często formy klinów, wywołujące wrażenie wibracji powierzchni" (Magdalena Wróblewska).

36
Jerzy HULEWICZ (1886-1941)

ADAM i EWA, 1926

linoryt, 27 x 20,5 cm,
sygnowany i datowany na klocku monogramem artysty "JH 26" i ołówkiem, u dołu "Jerzy Hulewicz 1926"; l.d. tytuł.

Rzadkość!

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Nie bez powodu Hulewicz wybierał techniki graficzne, dawne i nowe. Ich wartości estetyczne doskonale odpowiadały założeniom ekspresjonizmu w sztukach plastycznych. Kontrasty czerni i bieli podkreślają schematyzm, uproszczenie form, całkiem płaskich, niekiedy na granicy przedstawienia i abstrakcji. Wyraźnie uwidaczniają się napięcia kompozycji opartej na łukach i diagonalach. Całą powierzchnię szczelnie wypełniają dynamiczne układy linii, przybierające często formy klinów, wywołujące wrażenie wibracji powierzchni" (Magdalena Wróblewska).