Wystawiany i reprodukowany:
- Jacek Malczewski 1855-1929. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1939; w katalogu nr 154, także reprodukcja.
Na odwrocie orzeczenie autentyczności wystawione przez dr. Kazimierza Buczkowskiego (górna część maszynopisu uszkodzona, z ubytkiem tekstu), z datą 20 I. [19]53: „Obraz… jest oryginalnym dziełem Jacka Malczewskiego, znanym mi od wielu lat, gdy był jeszcze w posiadaniu kolekcjonera krakowskiego Dr. Adolfa Schwarza. Tenże obraz znajdował się na Wystawie dzieł Jacka Malczewskiego w Krak. Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1939. Jest wzmiankowany w katalogu tej Wystawy pod. poz. 154. Znajduje się w tym katalogu również jego reprodukcja.
Zaznaczyć należy, że treść symboliczna tego dzieła miała wiele tłomaczeń. Przekonywującem ze względu na rok powstania obrazu wydaje się łączenie jej z przewidywanym przez Artystę wskrzeszeniem bytu politycznego Polski”.
olej na płótnie,
106 x 99,5 cm
sygnowany i datowany l.d. ”1917 JMalczewski”
Wystawiany i reprodukowany:
- Jacek Malczewski 1855-1929. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1939; w katalogu nr 154, także reprodukcja.
Na odwrocie orzeczenie autentyczności wystawione przez dr. Kazimierza Buczkowskiego (górna część maszynopisu uszkodzona, z ubytkiem tekstu), z datą 20 I. [19]53: „Obraz… jest oryginalnym dziełem Jacka Malczewskiego, znanym mi od wielu lat, gdy był jeszcze w posiadaniu kolekcjonera krakowskiego Dr. Adolfa Schwarza. Tenże obraz znajdował się na Wystawie dzieł Jacka Malczewskiego w Krak. Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych, lipiec-sierpień 1939. Jest wzmiankowany w katalogu tej Wystawy pod. poz. 154. Znajduje się w tym katalogu również jego reprodukcja.
Zaznaczyć należy, że treść symboliczna tego dzieła miała wiele tłomaczeń. Przekonywującem ze względu na rok powstania obrazu wydaje się łączenie jej z przewidywanym przez Artystę wskrzeszeniem bytu politycznego Polski”.