Amerykanin, jeden z najwybitniejszych rzeźbiarzy XX w. Był prekursorem sztuki kinetycznej, autorem ruchomych rzeźb, nazwanych przez zaprzyjaźnionego z nim Marcela Duchampa mobilami, oraz konstrukcji nieruchomych, dla których nazwę stabile zasugerował Jean Arp. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz i rysownik już w latach 20. XXw. Był członkiem stowarzyszenia Abstraction-Création. Tworzył monumentalne rzeźby, m.in. z okazji Światowej Wystawy w Montrealu, dla Stadionu Olimpijskiego w Meksyku, dla lotniska w Dallas, jego prace znajdują się na ulicach Nowego Jorku i wielu miast europejskich. Z technik malarskich najchętniej posługiwał się gwaszem. Przez wiele lat współpracował z paryską galerią i wydawnictwem Maeght, dla których wykonał kilka serii barwnych litografii.
oryginalna litografia barwna, podwójna plansza z "Derriere le Miroir" nr 141 ("Stabiles"), Maeght Éditeur, Paryż, 1963,
38 x 56 cm
Amerykanin, jeden z najwybitniejszych rzeźbiarzy XX w. Był prekursorem sztuki kinetycznej, autorem ruchomych rzeźb, nazwanych przez zaprzyjaźnionego z nim Marcela Duchampa mobilami, oraz konstrukcji nieruchomych, dla których nazwę stabile zasugerował Jean Arp. Karierę artystyczną rozpoczął jako malarz i rysownik już w latach 20. XXw. Był członkiem stowarzyszenia Abstraction-Création. Tworzył monumentalne rzeźby, m.in. z okazji Światowej Wystawy w Montrealu, dla Stadionu Olimpijskiego w Meksyku, dla lotniska w Dallas, jego prace znajdują się na ulicach Nowego Jorku i wielu miast europejskich. Z technik malarskich najchętniej posługiwał się gwaszem. Przez wiele lat współpracował z paryską galerią i wydawnictwem Maeght, dla których wykonał kilka serii barwnych litografii.