W latach 1946-1951 studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Związany był z kręgiem II Grupy Krakowskiej oraz międzynarodowym ruchem artystycznym „Phases”. W 1948 roku zadebiutował na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie, a w 1955 roku zdobył nagrodę na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki w Arsenale. Od 1954 roku związany był pracą pedagogiczną z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. W 1987 roku uzyskał tytuł profesora. Kierował pracownią malarstwa aż do przejścia na emeryturę w 1998 roku.
Tchórzewski zajmował się malarstwem, grafiką, a także poezją. Początkowo tworzył w duchu malarstwa figuratywnego. Wykorzystywał wówczas stylistykę bliską surrealistom. Z czasem fantastyczne krainy świata wyobraźni zaczęły przybierać formy bardziej abstrakcyjne, aż w końcu przeobraziły się w kompozycje przypominające erupcje materii. Artysta eksperymentował z fakturą obrazu, komplikując ją i urozmaicając. W dojrzałych latach twórczości skłonił się ku tematyce religijnej. Za swoją działalność artystyczną uhonorowany został m. in. niezależną Nagrodą im. Jana Cybisa oraz Nagrodą Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida.
Technika własna, papier; 40 x 30 cm
Sygn., dat., u dołu długopisem: 81/ J. Tchórzwski
Proweniencja: kolekcja prywatna Polska
(stan zachowania: naddarcie papieru)
W latach 1946-1951 studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Związany był z kręgiem II Grupy Krakowskiej oraz międzynarodowym ruchem artystycznym „Phases”. W 1948 roku zadebiutował na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie, a w 1955 roku zdobył nagrodę na Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki w Arsenale. Od 1954 roku związany był pracą pedagogiczną z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. W 1987 roku uzyskał tytuł profesora. Kierował pracownią malarstwa aż do przejścia na emeryturę w 1998 roku.
Tchórzewski zajmował się malarstwem, grafiką, a także poezją. Początkowo tworzył w duchu malarstwa figuratywnego. Wykorzystywał wówczas stylistykę bliską surrealistom. Z czasem fantastyczne krainy świata wyobraźni zaczęły przybierać formy bardziej abstrakcyjne, aż w końcu przeobraziły się w kompozycje przypominające erupcje materii. Artysta eksperymentował z fakturą obrazu, komplikując ją i urozmaicając. W dojrzałych latach twórczości skłonił się ku tematyce religijnej. Za swoją działalność artystyczną uhonorowany został m. in. niezależną Nagrodą im. Jana Cybisa oraz Nagrodą Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida.