Prezentowana litografia pochodzi z opracowania autorstwa José Pierre`a i José Corredora-Matheos "Ceramiques de Miró et Artigas", wydawnictwo Maeght, Paryż 1974. Do książki zostały dołączone dwie oryginalne litografie Miró (Mourlot 926 i 927). Miró i hiszpański artysta ceramik Josep Llorens Artigas współpracowali od końca lat czterdziestych do 1971.
Wybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Escuela Superior de Bellas Artes w Barcelonie. Przyja¼nił się z dadaistami, pod wpływem Picassa zainteresował się kubizmem. Był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, ceramiczne dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią.
oryginalna litografia barwna, 27,5 x 56,5 cm
podwójna plansza z "Ceramiques de Miró et Artigas", Mourlot 927.
Prezentowana litografia pochodzi z opracowania autorstwa José Pierre`a i José Corredora-Matheos "Ceramiques de Miró et Artigas", wydawnictwo Maeght, Paryż 1974. Do książki zostały dołączone dwie oryginalne litografie Miró (Mourlot 926 i 927). Miró i hiszpański artysta ceramik Josep Llorens Artigas współpracowali od końca lat czterdziestych do 1971.
Wybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Escuela Superior de Bellas Artes w Barcelonie. Przyja¼nił się z dadaistami, pod wpływem Picassa zainteresował się kubizmem. Był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, ceramiczne dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią.