Wybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Escuela Superior de Bellas Artes w Barcelonie. Przyja¼nił się z dadaistami i z Picassem, pod którego wpływem zainteresował się kubizmem. Był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, ceramiczne dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią. Prezentowana oryginalna litografia pochodzi ze słynnego czasopisma artystycznego Derriere le Miroir, którego 203 numer poświęcony był w całości wystawie 27 prac Miro Sobre teixims, zorganizowanej w 1973 przez Galerie Maeght.
oryginalna litografia barwna z pisma Derriere le Miroir nr 203, Paryż, kwiecień 1973, podwójna plansza, 37,5 x 55 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiWybitny hiszpański malarz i grafik. Studiował w Escuela Superior de Bellas Artes w Barcelonie. Przyja¼nił się z dadaistami i z Picassem, pod którego wpływem zainteresował się kubizmem. Był uznany za największego spośród malarzy abstrakcjonistów kręgu surrealizmu. Uprawiał malarstwo sztalugowe, z grafiki zajmował się akwafortą i litografią, wykonywał freski, ceramiczne dekoracje ścienne, m.in. dla budynku UNESCO w Paryżu. Jego umykający jednoznacznej klasyfikacji styl zawiera elementy inspirowane sztuką prymitywną i dziecięcą, magią i mitologią. Prezentowana oryginalna litografia pochodzi ze słynnego czasopisma artystycznego Derriere le Miroir, którego 203 numer poświęcony był w całości wystawie 27 prac Miro Sobre teixims, zorganizowanej w 1973 przez Galerie Maeght.