Aleksandra Kubacka (ur. 1990, Katowice) - absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Studiowała również na Universidad de Castilla La Mancha w Hiszpanii w ramach programu wymiany studenckiej Erasmus. Jej prace prezentowane były na wystawach takich jak TRIENNALE MAŁYCH FORM MALARSKICH, (Galeria Sztuki Wozownia, Toruń), Ale Sztuka! Młode Polskie Malarstwo oraz II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda, Galeria Szyb Wilson, Katowice, finalistka V Ogólnopolski Konkurs Malarski im. Leona Wyczółkowskiego;

W swojej praktyce artystycznej skupia się na relacji przetrwania, jaką wytwarza człowiek z post naturalnymi środowiskami, które zamieszkuje. Interesuje ją jak silnie zindustrializowane miejsca oraz korporatyzacja przestrzeni wpływają na produkcję modeli życia zanurzonych w eskapizmie i tropikalnych fantazjach. Szczególnie ciekawe jest dla niej badanie relacji pomiędzy wypoczynkiem i pracą, a także teoria hiperobiektów. Przyglądam się toksycznym odpadom kultury kapitalistycznej, którą postrzegam jako nieustanną symulację świata naturalnego, poddawanego przetworzeniu i reinterpretacji.

14
Aleksandra KUBACKA (ur. 1990)

A Need Of Organic, 2022

olej, płótno, 70 x 50 cm, sygn. tył

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Aleksandra Kubacka (ur. 1990, Katowice) - absolwentka malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach oraz kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim. Studiowała również na Universidad de Castilla La Mancha w Hiszpanii w ramach programu wymiany studenckiej Erasmus. Jej prace prezentowane były na wystawach takich jak TRIENNALE MAŁYCH FORM MALARSKICH, (Galeria Sztuki Wozownia, Toruń), Ale Sztuka! Młode Polskie Malarstwo oraz II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda, Galeria Szyb Wilson, Katowice, finalistka V Ogólnopolski Konkurs Malarski im. Leona Wyczółkowskiego;

W swojej praktyce artystycznej skupia się na relacji przetrwania, jaką wytwarza człowiek z post naturalnymi środowiskami, które zamieszkuje. Interesuje ją jak silnie zindustrializowane miejsca oraz korporatyzacja przestrzeni wpływają na produkcję modeli życia zanurzonych w eskapizmie i tropikalnych fantazjach. Szczególnie ciekawe jest dla niej badanie relacji pomiędzy wypoczynkiem i pracą, a także teoria hiperobiektów. Przyglądam się toksycznym odpadom kultury kapitalistycznej, którą postrzegam jako nieustanną symulację świata naturalnego, poddawanego przetworzeniu i reinterpretacji.