Urodzony w 1958 r. w Warszawie. Rzeźbiarz, autor wideo, sięgający też to innych form wypowiedzi. Ukończył warszawską ASP. W latach 80-tych współdziałał w grupie Neue Bieriemiennost. Tworzył wówczas rzeźby figuralne aluzyjnie odnoszące się do zagadnień archetypowych (Pamiątka Pierwszej Komunii Świętej, 1985; Święty Wojciech, 1987) i odczuwania cielesności. Problemy cielesności są centralnym zagadnieniem obecnym w jego dalszej twórczości. Od końca lat 80-tych realizuje rzeźby abstrakcyjne, swoimi proporcjami opisujące nieobecne ciało. Innymi sugestiami nieobecnego ciała są fizyczne aspekty, jak temperatura albo wymiary. Przywoływanie ciała w formie opisu jego wymiarów wyrażają liczbowe tytuły wielu prac.
W ostatnich latach tworzy również aranżacje przestrzenne z użyciem wideoprojekcji. Ważnym zagadnieniem jest odnoszenie się do pamięci: zbiorowej - pamięci wojny i zagłady (Korytarz mydlany, 1995; Winterreise, 2003) oraz pamięci miejsc.

67
Mirosław BAŁKA (ur. 1958, Warszawa)

A Crossroads in A. - North, West, South, East, 2006

portfolio of 4 original lithograph, 56 x 76 cm, printed on 250 g Velin d´Arches paper 80 ex. numbered and signed by the artist.
Tematem pracy A Crossroads in A. - North, West, South, East (2006), jest, według słów artysty: "wymazywanie cywilizacji ze skrzyżowania w Auschwitz". Punktem wyjścia do litografii składających się na tekę były cztery fotografie wykonane w Oświęcimiu na skrzyżowaniu dróg biegnących w cztery strony świata. Dodatkowym aspektem był wybór litografii - powielenie odbitek z kamienia, z którego ślad obrazów został następnie bezpowrotnie starty.


Estymacja: 18000-22000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzony w 1958 r. w Warszawie. Rzeźbiarz, autor wideo, sięgający też to innych form wypowiedzi. Ukończył warszawską ASP. W latach 80-tych współdziałał w grupie Neue Bieriemiennost. Tworzył wówczas rzeźby figuralne aluzyjnie odnoszące się do zagadnień archetypowych (Pamiątka Pierwszej Komunii Świętej, 1985; Święty Wojciech, 1987) i odczuwania cielesności. Problemy cielesności są centralnym zagadnieniem obecnym w jego dalszej twórczości. Od końca lat 80-tych realizuje rzeźby abstrakcyjne, swoimi proporcjami opisujące nieobecne ciało. Innymi sugestiami nieobecnego ciała są fizyczne aspekty, jak temperatura albo wymiary. Przywoływanie ciała w formie opisu jego wymiarów wyrażają liczbowe tytuły wielu prac.
W ostatnich latach tworzy również aranżacje przestrzenne z użyciem wideoprojekcji. Ważnym zagadnieniem jest odnoszenie się do pamięci: zbiorowej - pamięci wojny i zagłady (Korytarz mydlany, 1995; Winterreise, 2003) oraz pamięci miejsc.