Ur. w 1958 roku. Absolwent Technikum Nukleonicznego w Otwocku i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni prof. J. Kucza w 1985 roku. Zajmuje się rzeźbą, rysunkiem i filmem eksperymentalnym. Członek Akademie Der Kunste w Berlinie. Brał udział w ważnych wystawach międzynarodowych m.in.: Documenta w Kassel (1992), Biennale w Wenecji (1990, 1993, 2003, 2005), The Carnegie International w Pittsburgh (1995), Biennale w Sao Paulo (1998), Biennale w Sydney (1992, 2006), Biennale w Santa Fe (2006). Jego prace znajdują się w ważniejszych kolekcjach muzealnych na świecie m.in.: Tate Modern, Londyn; MOCA, Los Angeles; MOMA, Nowy Jork; The Carnegie Museum of Art, Pittsburgh; Museu Serralves, Porto; Kiasma, Helsinki; The National Museum of Art, Osaka; The Israel Museum, Jeruzalem.
Seria składa się z czterech litografii: Północ, Południe, Wschód i Zachód, przedstawiających cztery widoki tej samej drogi w Auschwitz. Nazwy prac pochodzą od kierunków stron świata, z których zostały wykonane fotografie. Wszystkie ślady, które ujawniają tożsamość miejsca lub obecność ludzi, bądź zwierząt, zostały wycięte i zastąpione białymi, pustymi lukami. Autor pozostawił bez zmian tylko neutralne elementy krajobrazu jak drzewa, niebo czy ziemię. Pomimo przerażającej historii związanej z tym miejscem, Mirosław Bałka kładzie nacisk na alternatywne reprezentacje Auschwitz, dając do zrozumienia, że Holocaust powinien być zapamiętany w sposób zarówno przerażający i jak piękny.
Ur. w 1958 roku. Absolwent Technikum Nukleonicznego w Otwocku i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom uzyskał w pracowni prof. J. Kucza w 1985 roku. Zajmuje się rzeźbą, rysunkiem i filmem eksperymentalnym. Członek Akademie Der Kunste w Berlinie. Brał udział w ważnych wystawach międzynarodowych m.in.: Documenta w Kassel (1992), Biennale w Wenecji (1990, 1993, 2003, 2005), The Carnegie International w Pittsburgh (1995), Biennale w Sao Paulo (1998), Biennale w Sydney (1992, 2006), Biennale w Santa Fe (2006). Jego prace znajdują się w ważniejszych kolekcjach muzealnych na świecie m.in.: Tate Modern, Londyn; MOCA, Los Angeles; MOMA, Nowy Jork; The Carnegie Museum of Art, Pittsburgh; Museu Serralves, Porto; Kiasma, Helsinki; The National Museum of Art, Osaka; The Israel Museum, Jeruzalem.
Seria składa się z czterech litografii: Północ, Południe, Wschód i Zachód, przedstawiających cztery widoki tej samej drogi w Auschwitz. Nazwy prac pochodzą od kierunków stron świata, z których zostały wykonane fotografie. Wszystkie ślady, które ujawniają tożsamość miejsca lub obecność ludzi, bądź zwierząt, zostały wycięte i zastąpione białymi, pustymi lukami. Autor pozostawił bez zmian tylko neutralne elementy krajobrazu jak drzewa, niebo czy ziemię. Pomimo przerażającej historii związanej z tym miejscem, Mirosław Bałka kładzie nacisk na alternatywne reprezentacje Auschwitz, dając do zrozumienia, że Holocaust powinien być zapamiętany w sposób zarówno przerażający i jak piękny.