Ryszard WiniarskI
Po ukończeniu studiów na Politechnice Warszawskiej w 1959 rozpoczął studia malarskie w ASP w Warszawie w pracowni Aleksandra Kobzdeja (1960-1966). W 1965 pod wpływem zajęć w seminarium M. Porębskiego, w którym uczestniczył, sformułował program własnych poszukiwań artystycznych. Zrealizował pierwsze prace z serii "Próby wizualnej prezentacji rozkładów statycznych". Otrzymał za nie pierwszą nagrodę na sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach w 1966.
W swojej twórczości dążył do maksymalnego uproszczenia środków artystycznych (czerń i biel, kwadrat jako stały moduł pracy) i dopuszczenia przypadku w procesie tworzenia (rzut kostką do gry, wybór liczb przypadkowych jako zasada komponowania, losowanie). Od 1970 artysta w swoich pracach wprowadza trzeci wymiar i tworzy reliefy.
W latach 80-tych w obręb swoich prac wprowadza elementy symboliczne i odwołuje się do emocji. Uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą.

27
Ryszard WINIARSKI (1936 Lwów - 2006 Warszawa)

9-th game 4x4, 1999 R

akryl/płótno, 23 x 17,5 cm
opisany l.d.: 9-th game 4x4, p.d.: Winiarski 99
na odwrocie pismem odręcznym napisana dedykacja:
Dla Jacka Werbanowskiego od Ryszarda Winiarskiego

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ryszard WiniarskI
Po ukończeniu studiów na Politechnice Warszawskiej w 1959 rozpoczął studia malarskie w ASP w Warszawie w pracowni Aleksandra Kobzdeja (1960-1966). W 1965 pod wpływem zajęć w seminarium M. Porębskiego, w którym uczestniczył, sformułował program własnych poszukiwań artystycznych. Zrealizował pierwsze prace z serii "Próby wizualnej prezentacji rozkładów statycznych". Otrzymał za nie pierwszą nagrodę na sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach w 1966.
W swojej twórczości dążył do maksymalnego uproszczenia środków artystycznych (czerń i biel, kwadrat jako stały moduł pracy) i dopuszczenia przypadku w procesie tworzenia (rzut kostką do gry, wybór liczb przypadkowych jako zasada komponowania, losowanie). Od 1970 artysta w swoich pracach wprowadza trzeci wymiar i tworzy reliefy.
W latach 80-tych w obręb swoich prac wprowadza elementy symboliczne i odwołuje się do emocji. Uczestniczył w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą.