Malarz. Uczeń W. Gersona i J. Kauzika w warszawskiej Klasie Klasie Rysunkowej, studiował następnie w Monachium - prywatnie u A. Azbe'go i w Akademii u F. Stucka. W latach późniejszych wiele podróżował po Europie i kraju. W latach 1901 - 1904 był asystentem K. Krzyżanowskiego w jego prywatnej szkole w Warszawie. Od 1904 r. przez okres około dziesięciu lat przebywał we Włoszech, przyjeżdżając na dłuższe pobyty do kraju. Malował wówczas portrety, akty, sceny rodzajowe i pejzaże. Od 1907 r. zaczął malować obrazy z bydłem, co stało się z czasem jego specjalnością. Jego obrazy malowane z biegłością i swobodą utrzymane są najczęściej w konwencji realistycznej. Dużo wystawiał. W czasie powstania warszawskiego znaczna część jego dorobku uległa zniszczeniu.

66
Kazimierz LASOCKI (1871-1952)

9 PORTRETÓW AKTORÓW, 1925

Z teki 12 litografii przedstawiających obsadę prapremiery sztuki Stefana Żeromskiego "Uciekła mi przepióreczka" w Teatrze Narodowym w Warszawie
Litografia, papier; 50 x 38 cm (arkusz), 39 x 29 (rycina)
Sygnowane z kamienia l.d.: DRUK I LIT. P. F. "JAN COTTY" WARSZAWA.; osiem sygnowanych ołówkiem p.d.: K. Lasocki 1925 r.
Ludwik Solski jako Kleniewicz
Antoni Bednarczyk jako Bukański
Władysław Staszkowski jako Bęczkowski
Józef Kotarbiński jako Wilkosz
Juliusz Osterwa jako Przełęcki
Józef Chmieliński jako Ciekocki
Tekla Trapszo-Krywultowa jako Celina Sieniawianka
Józef Śliwicki jako Zabrzeziński
Józef Zieliński jako Radostowiec

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz. Uczeń W. Gersona i J. Kauzika w warszawskiej Klasie Klasie Rysunkowej, studiował następnie w Monachium - prywatnie u A. Azbe'go i w Akademii u F. Stucka. W latach późniejszych wiele podróżował po Europie i kraju. W latach 1901 - 1904 był asystentem K. Krzyżanowskiego w jego prywatnej szkole w Warszawie. Od 1904 r. przez okres około dziesięciu lat przebywał we Włoszech, przyjeżdżając na dłuższe pobyty do kraju. Malował wówczas portrety, akty, sceny rodzajowe i pejzaże. Od 1907 r. zaczął malować obrazy z bydłem, co stało się z czasem jego specjalnością. Jego obrazy malowane z biegłością i swobodą utrzymane są najczęściej w konwencji realistycznej. Dużo wystawiał. W czasie powstania warszawskiego znaczna część jego dorobku uległa zniszczeniu.