Piotr Janas uczył się malarstwa u prof. Jerzego Tchórzewskiego na warszawskiej ASP. W odróżnieniu od malujących rówieśników nawiązuje jawnie od tradycji polskiego malarstwa powojennego lat 60. i 70. W interesujący sposób potrafił wykorzystać zdewaluowane metody uprawiania tej profesji. Pozwala materii malarskiej swobodnie układać się na płótnie. Zdaje się w tym na przypadek. Uzyskane kształty są dookreślane przez artystę przy pomocy okruchów realności, w które przekształcają się powodowane siłą skojarzeń amorficzne plamy. W pracach Janasa oprócz wpływów surrealistycznych, widoczne jest nietypowe nawiązanie do strukturalizmu. Realistyczne przedmioty wynikające z amorficznych kształtów ujawniają wewnętrzny porządek rządzący malarstwem. Wyeksponowana jest współegzystencja przeciwieństw, która balansuje między przyjemnością, a szokiem estetycznym. Współpracuje z Fundacją Galerii Foksal. Mieszka i pracuje w Warszawie.
Piotr Janas uczył się malarstwa u prof. Jerzego Tchórzewskiego na warszawskiej ASP. W odróżnieniu od malujących rówieśników nawiązuje jawnie od tradycji polskiego malarstwa powojennego lat 60. i 70. W interesujący sposób potrafił wykorzystać zdewaluowane metody uprawiania tej profesji. Pozwala materii malarskiej swobodnie układać się na płótnie. Zdaje się w tym na przypadek. Uzyskane kształty są dookreślane przez artystę przy pomocy okruchów realności, w które przekształcają się powodowane siłą skojarzeń amorficzne plamy. W pracach Janasa oprócz wpływów surrealistycznych, widoczne jest nietypowe nawiązanie do strukturalizmu. Realistyczne przedmioty wynikające z amorficznych kształtów ujawniają wewnętrzny porządek rządzący malarstwem. Wyeksponowana jest współegzystencja przeciwieństw, która balansuje między przyjemnością, a szokiem estetycznym. Współpracuje z Fundacją Galerii Foksal. Mieszka i pracuje w Warszawie.