Studiowała w latach 1948-50 w PWSSP w Gdańsku, następnie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie, który ukończyła w 1954, uzyskując dyplom w pracowni Czesława Rzepińskiego. W listopadzie 1956 była w gronie współzałożycieli Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska. Brała udział w większości wystaw Grupy Krakowskiej w kraju i za granicą. W latach 50. malowała i tworzyła litograficzne kompozycje w duchu abstrakcji informel. Od początku lat 60. powstawały najbardziej dla niej charakterystyczne kolaże, porównywane niekiedy z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów. Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną. Tworzyła kolaże do końca życia, z wyłomem we wczesnych latach 80., kiedy to pod wpływem atmosfery stanu wojennego malowała kompozycje religijne ("Ukrzyżowania").

190
Teresa RUDOWICZ (1928 - 1994)

68/3, 1968

Kolaż, 29,5 x 27,5 cm
Sygnowany p.g.; Teresa Rud
Na odwrocie nalepka autorska z napisem piórem: Teresa Rudowicz | 68/3

* opłata droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiowała w latach 1948-50 w PWSSP w Gdańsku, następnie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie, który ukończyła w 1954, uzyskując dyplom w pracowni Czesława Rzepińskiego. W listopadzie 1956 była w gronie współzałożycieli Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska. Brała udział w większości wystaw Grupy Krakowskiej w kraju i za granicą. W latach 50. malowała i tworzyła litograficzne kompozycje w duchu abstrakcji informel. Od początku lat 60. powstawały najbardziej dla niej charakterystyczne kolaże, porównywane niekiedy z równoległymi tendencjami malarstwa materii i assemblages. Artystka budowała swe prace z wyraźnym estetycznym upodobaniem dla autentyczności używanych elementów. Jej prace, częściowo dzięki tej autentyczności, częściowo wskutek zabiegów malarskich, odznaczają się szlachetną, ciepłą patyną. Tworzyła kolaże do końca życia, z wyłomem we wczesnych latach 80., kiedy to pod wpływem atmosfery stanu wojennego malowała kompozycje religijne ("Ukrzyżowania").