Urodzony w Radzyminie. Malarz, grafik i rysownik. Studiował malarstwo i grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni Krystyny Łady-Studnickiej, a także przez 3 lata rzeźbę. Jest autorem cykli malarskich, z których pierwszy – "Podróże autostopem" – zaczął jeszcze podczas studiów. W kolejnych, niektórych kontynuowanych przez dziesięciolecia, jak "Robotnicy", czy "Sportowcy", często komentował aktualną sytuację społeczną i polityczną kraju. Stworzył w nich ogromny i różnorodny portret polskiej rzeczywistości ostatniego półwiecza. Jednocześnie dzięki swemu charakterystycznemu stylowi stał się artystą popularnym i łatwo rozpoznawalnym. Szybko tez zdobył popularność i osiągnął sukces komercyjny. W jego twórczości można odnaleźć wpływy przede wszystkim Nikifora, ale także Jana Matejki oraz niemieckich ekspresjonistów czy rodzimych socrealistów. Został nagrodzony m.in.: Nagrodą Kulturalną „Solidarności” (1983), Nouvelle Biennale de Paris (1985), nagrodą Olimpiady Sztuki w Seulu (1988) i Nagrodą Fundacji Sztuki Współczesnej (1992).
ołówek na papierze, 30 x 40 cm, w ramie 40 x 59 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiUrodzony w Radzyminie. Malarz, grafik i rysownik. Studiował malarstwo i grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni Krystyny Łady-Studnickiej, a także przez 3 lata rzeźbę. Jest autorem cykli malarskich, z których pierwszy – "Podróże autostopem" – zaczął jeszcze podczas studiów. W kolejnych, niektórych kontynuowanych przez dziesięciolecia, jak "Robotnicy", czy "Sportowcy", często komentował aktualną sytuację społeczną i polityczną kraju. Stworzył w nich ogromny i różnorodny portret polskiej rzeczywistości ostatniego półwiecza. Jednocześnie dzięki swemu charakterystycznemu stylowi stał się artystą popularnym i łatwo rozpoznawalnym. Szybko tez zdobył popularność i osiągnął sukces komercyjny. W jego twórczości można odnaleźć wpływy przede wszystkim Nikifora, ale także Jana Matejki oraz niemieckich ekspresjonistów czy rodzimych socrealistów. Został nagrodzony m.in.: Nagrodą Kulturalną „Solidarności” (1983), Nouvelle Biennale de Paris (1985), nagrodą Olimpiady Sztuki w Seulu (1988) i Nagrodą Fundacji Sztuki Współczesnej (1992).