Unikatowy kolaż złożony z wycinków fotografii przedstawiających odwrocia obrazów artysty w jego pracowni. Bardzo precyzyjnie i jednocześnie na zasadzie przypadku docięte fotografie przedstawiają różne ujęcia tzw. zbijanych płócień dominujących w praktyce malarskiej Ciecierskiego w latach 90. Kolaż jest swego rodzaju palimpsestem, w którym montażowa struktura obrazów została wpisana w montaż foograficzny tworzący niemal architektoniczną konstrukcję. W przewrotny sposób artysta odwołuje się do dyscypliny malarskiej za pośrednictwem medium fotografii, wysuwając na pierwszy plan technologiczne zaplecze malarstwa: blejtramy, niezagruntowaną stronę kanwy, mocowania podobrazia, sygnatury, wymiary, etc. Patchworkowa struktura kolażu jest efektem charakterystycznego dla artysty podejścia do uprawianej dyscypliny, nawyku rejestrowania i analizowania własnych obrazów.

33
Tomasz CIECIERSKI (1945 Kraków - 2024)

5 przodów i tyły, 1994

kolaż, fotografia, ołówek, papier, karton 24,5 x 35 cm
sygn., tyt., dat., na przodzie
oprawa: drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Unikatowy kolaż złożony z wycinków fotografii przedstawiających odwrocia obrazów artysty w jego pracowni. Bardzo precyzyjnie i jednocześnie na zasadzie przypadku docięte fotografie przedstawiają różne ujęcia tzw. zbijanych płócień dominujących w praktyce malarskiej Ciecierskiego w latach 90. Kolaż jest swego rodzaju palimpsestem, w którym montażowa struktura obrazów została wpisana w montaż foograficzny tworzący niemal architektoniczną konstrukcję. W przewrotny sposób artysta odwołuje się do dyscypliny malarskiej za pośrednictwem medium fotografii, wysuwając na pierwszy plan technologiczne zaplecze malarstwa: blejtramy, niezagruntowaną stronę kanwy, mocowania podobrazia, sygnatury, wymiary, etc. Patchworkowa struktura kolażu jest efektem charakterystycznego dla artysty podejścia do uprawianej dyscypliny, nawyku rejestrowania i analizowania własnych obrazów.