Unikatowy kolaż złożony z wycinków fotografii przedstawiających odwrocia obrazów artysty w jego pracowni. Bardzo precyzyjnie i jednocześnie na zasadzie przypadku docięte fotografie przedstawiają różne ujęcia tzw. zbijanych płócien dominujących w praktyce malarskiej Ciecierskiego w latach 90. Kolaż jest swego rodzaju palimpsestem, w którym montażowa struktura obrazów została wpisana w montaż fotograficzny tworzący niemal architektoniczną konstrukcję. W przewrotny sposób artysta odwołuje się do dyscypliny malarskiej za pośrednictwem medium fotografii, wysuwając na pierwszy plan technologiczne zaplecze malarstwa: blejtramy, niezagruntowaną stronę kanwy, mocowania podobrazia, sygnatury, wymiary etc. Patchworkowa struktura kolażu jest efektem charakterystycznego dla artysty podejścia do uprawianej dyscypliny, nawyku rejestrowania i analizowania własnych obrazów.
1994
Kolaż, fotografia, ołówek, papier podklejony na kartonie, 24,5 x 35 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn., dat. i tytuł na przodzie
Unikatowy kolaż złożony z wycinków fotografii przedstawiających odwrocia obrazów artysty w jego pracowni. Bardzo precyzyjnie i jednocześnie na zasadzie przypadku docięte fotografie przedstawiają różne ujęcia tzw. zbijanych płócien dominujących w praktyce malarskiej Ciecierskiego w latach 90. Kolaż jest swego rodzaju palimpsestem, w którym montażowa struktura obrazów została wpisana w montaż fotograficzny tworzący niemal architektoniczną konstrukcję. W przewrotny sposób artysta odwołuje się do dyscypliny malarskiej za pośrednictwem medium fotografii, wysuwając na pierwszy plan technologiczne zaplecze malarstwa: blejtramy, niezagruntowaną stronę kanwy, mocowania podobrazia, sygnatury, wymiary etc. Patchworkowa struktura kolażu jest efektem charakterystycznego dla artysty podejścia do uprawianej dyscypliny, nawyku rejestrowania i analizowania własnych obrazów.