Jest artystką wizualną mieszkającą w Warszawie. W swoich pracach zgłębia ideę destrukcji i dokumentuję otaczającą ją katastrofę, konfrontując się z materialnym rozpadem. Ta praktyka artystyczna konstruowana jest jako swoista autoterapia, próba kontrolowania tego, co nieuchronnie zmierza do końca. Jej dążenie do zniszczenia nieustannie ewoluuje. Przejawia się to w cyklu Automotive Stills (inscenizacja wypadków samochodowych w celu sfotografowania); Zestawienie na zimno (badanie porównawcze wad samochodów i ludzi); czy książki Pyromaniac's Manual, w której aranżowała pożary samochodów, by uchwycić wściekły moment rozpadu. W trwającym projekcie Post-turystyka podróżuje do dotkniętych klęskami żywiołowymi stron świata. Zamiast jedynie dokumentować, szuka przede wszystkim estetyki i emocji, jakie wywołują katastrofy. Podobne podejście stosuje do projektów z niszczeniem samochodów. / Praca z serii “Jaki mamy budżet”, 2021
https://photomonth.com/pl/jaki-mamy-budzet-wheres-the-money/

11
Ada ZIELIŃSKA (ur. 1989)

42 150 zł: Makeshift. Kwota, której zabrakło na wydanie książki fotograficznej Pawła Starca

format: 35 x 45cm; edycja: 3 + 1AP;
Fotografia cyfrowa, wydruk na papierze archiwalnym;
praca oprawiona

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jest artystką wizualną mieszkającą w Warszawie. W swoich pracach zgłębia ideę destrukcji i dokumentuję otaczającą ją katastrofę, konfrontując się z materialnym rozpadem. Ta praktyka artystyczna konstruowana jest jako swoista autoterapia, próba kontrolowania tego, co nieuchronnie zmierza do końca. Jej dążenie do zniszczenia nieustannie ewoluuje. Przejawia się to w cyklu Automotive Stills (inscenizacja wypadków samochodowych w celu sfotografowania); Zestawienie na zimno (badanie porównawcze wad samochodów i ludzi); czy książki Pyromaniac's Manual, w której aranżowała pożary samochodów, by uchwycić wściekły moment rozpadu. W trwającym projekcie Post-turystyka podróżuje do dotkniętych klęskami żywiołowymi stron świata. Zamiast jedynie dokumentować, szuka przede wszystkim estetyki i emocji, jakie wywołują katastrofy. Podobne podejście stosuje do projektów z niszczeniem samochodów. / Praca z serii “Jaki mamy budżet”, 2021
https://photomonth.com/pl/jaki-mamy-budzet-wheres-the-money/