Winiarski studiował malarstwo pod kierunkiem Stanisława Szczepańskiego, Jana Wodyńskiego i Aleksandra Kobzdeja. Niebagatelny wpływ na twórczość artysty miały studia na Wydziale Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. W czasie studiów na ASP zgłębiał temat związków między nauką i sztuką.
Winiarski należy do grona najwybitniejszych reprezentantów nurtu abstrakcji geometrycznej wywodzącej się z tradycji konstruktywizmu. Zgodnie z założeniami programu, od 1965 roku budował swe obrazy w oparciu o stały moduł - kwadrat pokryty czarną lub białą farbą. Ułożenie kwadratów i ich kolor jest przypadkiem uzależnionym od rzuconej kostki do gry lub układu losowego. Dla Winiarskiego celem nie jest obraz sam w sobie, ani jego estetyka, bardziej interesuje go sam proces twórczy sterowany rządzący się prawami gry. Stąd też artysta nie nazywał swoich prac obrazami, określał je jako "obszary" lub "próby wizualnej reprezentacji układów statystycznych" .

57
Ryszard WINIARSKI (1936 Lwów - 2006 Warszawa)

36th game, 1989

akryl, płótno; 100x100 cm
sygn. na odwrocie: 36th game/ Winiarski `89


Estymacja: 120 000 - 140 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Winiarski studiował malarstwo pod kierunkiem Stanisława Szczepańskiego, Jana Wodyńskiego i Aleksandra Kobzdeja. Niebagatelny wpływ na twórczość artysty miały studia na Wydziale Mechaniki Precyzyjnej Politechniki Warszawskiej. W czasie studiów na ASP zgłębiał temat związków między nauką i sztuką.
Winiarski należy do grona najwybitniejszych reprezentantów nurtu abstrakcji geometrycznej wywodzącej się z tradycji konstruktywizmu. Zgodnie z założeniami programu, od 1965 roku budował swe obrazy w oparciu o stały moduł - kwadrat pokryty czarną lub białą farbą. Ułożenie kwadratów i ich kolor jest przypadkiem uzależnionym od rzuconej kostki do gry lub układu losowego. Dla Winiarskiego celem nie jest obraz sam w sobie, ani jego estetyka, bardziej interesuje go sam proces twórczy sterowany rządzący się prawami gry. Stąd też artysta nie nazywał swoich prac obrazami, określał je jako "obszary" lub "próby wizualnej reprezentacji układów statystycznych" .