Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych informelem: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem.
Prezentowane obrazy pochodzą z najlepszych lat twórczości artysty 1957-68. i należą do grupy najpiękniejszych i najlepszych jego dzieł. Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.
Olej, płótno; 82 x 60 cm
Sygn. na krośnie (dwukrotnie) : 15.II.74 FIJAŁKOWSKI oraz Stanisław Fijałkowski - 1974
Estymacja: 35 000 - 45 000 zł
Był uczniem i asystentem Władysława Strzemińskiego. W końcu lat 50. odbył typową wówczas drogę polskich malarzy zafascynowanych informelem: zainteresowały go możliwości symbolicznego wykorzystania środków ekspresji właściwych malarstwu abstrakcyjnemu. Kierowało nim przekonanie, że "nierzeczywisty" kształt ma w obrazie rację bytu wówczas, gdy zostaje nasycony sensem.
Prezentowane obrazy pochodzą z najlepszych lat twórczości artysty 1957-68. i należą do grupy najpiękniejszych i najlepszych jego dzieł. Sposób, w jaki autor osiąga swój cel, odrębność języka malarskiego, radykalnie odróżniającego tę sztukę od propozycji innych twórców, stanowi gwarancję jej wyjątkowości i oryginalności.