Oferowany zbiór zawiera czternaście z 19 akwafort Michała Płońskiego w tym wydaniu; pierwsze wydanie amsterdamskie miało ich też dokładnie 14. Na 6 planszach (na papierze żeberkowym z filigranem "D") artysta umieścił następujące ryciny: Portret Rembrandta wg obrazu mistrza; Chłopiec czytający [2], Żebrak o kuli [4], Typy i karykatury [7], Popiersia starców z białą brodą [8, 9], Żyd amsterdamski [10], Dziecko z klatką [12], Piesek [13], Rycerz w zbroi, Czytająca, Trzy głowy męskie - z autoportretem [11], Głowa kobiety w czepcu [1], Głowa starca [3]. Większość sygnowana na płycie "MPloński f", w kilku przypadkach dat. "1802". Wymiary akwafort od 17 x 13,7 cm ( Żyd amsterdamski) do 4,6 x 3,7 cm (Kobieta w czepcu). Dołączona oryginalna okładka (niewielkie naddarcia krawędzi papieru, reperowane).
Piękny zbiór rycin ucznia Norblina - artysty, który "robotą swoją najsłuszniej na nazwę polskiego Rembrandta zasłużył", wedle słów J. G. Pawlikowskiego z 1829 r. Wykonał przy tym jedynie 36 rycin w ciągu życia; tu dostajemy zatem znaczną część mistrzowskiego dorobku.
z "Recueil de 19 planches études des figures Dessinées d`apres nature a Amsterdam en 1702 [! - wlaściwie: 1802] et Gravées spirituellement a l`eau forte par M. Plonski a Paris". Wydanie paryskie, ?chez Jean éditeur" [ok. 1806].
Oferowany zbiór zawiera czternaście z 19 akwafort Michała Płońskiego w tym wydaniu; pierwsze wydanie amsterdamskie miało ich też dokładnie 14. Na 6 planszach (na papierze żeberkowym z filigranem "D") artysta umieścił następujące ryciny: Portret Rembrandta wg obrazu mistrza; Chłopiec czytający [2], Żebrak o kuli [4], Typy i karykatury [7], Popiersia starców z białą brodą [8, 9], Żyd amsterdamski [10], Dziecko z klatką [12], Piesek [13], Rycerz w zbroi, Czytająca, Trzy głowy męskie - z autoportretem [11], Głowa kobiety w czepcu [1], Głowa starca [3]. Większość sygnowana na płycie "MPloński f", w kilku przypadkach dat. "1802". Wymiary akwafort od 17 x 13,7 cm ( Żyd amsterdamski) do 4,6 x 3,7 cm (Kobieta w czepcu). Dołączona oryginalna okładka (niewielkie naddarcia krawędzi papieru, reperowane).
Piękny zbiór rycin ucznia Norblina - artysty, który "robotą swoją najsłuszniej na nazwę polskiego Rembrandta zasłużył", wedle słów J. G. Pawlikowskiego z 1829 r. Wykonał przy tym jedynie 36 rycin w ciągu życia; tu dostajemy zatem znaczną część mistrzowskiego dorobku.