Władysław Rząb nie otrzymał akademickiego wykształcenia artystycznego. Stał się jednak jednym z czołowych przedstawicieli tak zwanego malarstwa naiwnego, wypracowując swój własny styl malarski w dużej mierze inspirowany trudnym dzieciństwem oraz trudnymi początkami dorosłego życia. Pracował w wielu różnych zawodach, w tym często imał się pracy fizycznej, dorabiając przy tym nocami jako muzyk na weselach i zabawach. Swoją przygodę z malarstwem rozpoczął od kopiowania innych obrazów, następnie w czasie drugiej wojny światowej, przebywając przymusowo w Niemczech, malował portrety. Po wojnie otrzymał stypendium, co umożliwiło mu kontakt z pracowniami łódzkich malarzy. Od tej pory zajął się sztuką (malarstwem oraz rzeźbą). Twórczość swą oparł na deformacji postaci oraz nawiązywał do ekspresjonizmu. Wystawiał w kraju i zagranicą. Malarstwo oraz rzeźba Rząba znajduje się między innymi w Muzeum Etnograficznym w Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, a także w kolekcjach prywatnych.
a) Zgierz, Kościół od ul. H. Sawickiej
linoryt, papier; 39 x 29,5 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Zgierz Kościół od ul. H. Sawickiej linoryt WRząb 1972.b) Zgierz, ul. K. Paryskiej, 1976
linoryt, papier; 32,5 x 22,5 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Zgierz ul. K. Paryskiej linoryt WRząb 1976c) Zgierz, ul. K. Paryskiej, 1979
linoryt, papier; 40 x 29,5 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Zgierz ul. K. Paryskiej linoryt WRząb 1979d) Targ w Zgierzu
linoryt, papier; 41 x 33 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Targ w Zgierzu linoryt WRząb 1977e) Zgierz, brama cmentarna
linoryt, papier; 40 x 33,5 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: ZGIERZ brama cmentarna linoryt WRząb 1979f) Mężczyźni łowiący ryby
linoryt, papier; 41,5 x 30 cm;
nie sygnowanyg) Procesja w Łowiczu
linoryt, papier; 40,5 x 30,5 cm;
nie sygnowanyh) Zgierz, 1980
linoryt, papier; 39,5 x 27 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Zgierz WRząb 1980i) Krynica
linoryt, papier; 40 x 30 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Krynica linoryt WRząb 1980j) Łowicz, do Kościoła
linoryt, papier; 40,5 x 31 cm;
sygnowany pod spodem ołówkiem: Łowicz do Kościoła linoryt WRząb 1976
Władysław Rząb nie otrzymał akademickiego wykształcenia artystycznego. Stał się jednak jednym z czołowych przedstawicieli tak zwanego malarstwa naiwnego, wypracowując swój własny styl malarski w dużej mierze inspirowany trudnym dzieciństwem oraz trudnymi początkami dorosłego życia. Pracował w wielu różnych zawodach, w tym często imał się pracy fizycznej, dorabiając przy tym nocami jako muzyk na weselach i zabawach. Swoją przygodę z malarstwem rozpoczął od kopiowania innych obrazów, następnie w czasie drugiej wojny światowej, przebywając przymusowo w Niemczech, malował portrety. Po wojnie otrzymał stypendium, co umożliwiło mu kontakt z pracowniami łódzkich malarzy. Od tej pory zajął się sztuką (malarstwem oraz rzeźbą). Twórczość swą oparł na deformacji postaci oraz nawiązywał do ekspresjonizmu. Wystawiał w kraju i zagranicą. Malarstwo oraz rzeźba Rząba znajduje się między innymi w Muzeum Etnograficznym w Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, a także w kolekcjach prywatnych.